Hur lång??

P

ponny500

Jag brukar rida en "mitt emellan" :P c ponny själv är jag 162 cm och väger ca 44kg tycker ni att jag är för stor för att tävla i hoppning med den?? det är en fjording korsning så den är inte så spinkig :P

Sv: Hur lång??

Känns det bra så är det nog bra också. Din vikt är ju inget som helst problem, det skulle ju vara din längd, men jag skulle inte tro att det är något hinder.

Mycket beror ju på hur hästen är musklad och ur bra balans den har i sej själv.

ponny500 skrev:
Jag brukar rida en "mitt emellan" :P c ponny själv är jag 162 cm och väger ca 44kg tycker ni att jag är för stor för att tävla i hoppning med den?? det är en fjording korsning så den är inte så spinkig :P

Men du kanske kan visa en bild... :) (när du rider)

Har ingen bild på digitalkamera :( och ingen skanner

du väger verkligen inte för mkt, det skulle va din längd isåfall, men det e klart, beror på vad du vill tävla, och vilka klasser/höjder det är, eftersom du säger att den e lite grövre, kommer det nog inte vara någon fara, antar att den bär upp dej rätt bra, jag kan vissa en bild på mig och min föra c-ponny. Jag är på bilden 164 cm lång och väger ca 49-50 kg. han bärde mig utan problem, men jag märkte när vi började tävla högre höjder, vart det lättare att komma i oblands, dock var han juh också ungponny.

Vinkeln är lite konstig, men här e min föra c-ponny på 6 år, 137 cm, ganska smäker, men med kralig "rumpa" han är en Connemara
{2101830D-288D-4E8D-91BB-22402B153AB1}.jpg

En tävling, under säsongen L:B.
{B263D0F1-1680-4EAC-B4EA-4E99C26F13C3}.jpg

snart går starten L:B.
{14E39B96-91CA-42BE-B9A4-E88E1DD05315}.jpg

Lycka till! :)

Vikten är nog inga problem, tror inte längden heller är det om det inte är så att du känner själv att du är för lång.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Utrustning Jag har en ponny som nu har gått barfota i lite mer än ett halvår. Då han hittills bara har gått i hage o promenerar har han inga...
Svar
7
· Visningar
238
Senast: Tossa90
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
297
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 718
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V