Hur lång?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare overtyre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 598
O

overtyre

Till den nuvarande (numera sålda) sadeln, en allround, har pållan 130 cm gjord vilken är ngt lång. Det går att spänna på ung. fjärde hålet på båda sidor.
Däremot har jag inte en susning om hur lång respektive kort en dressyrgjord behöver vara för att den varken ska hamna vid armbågarna eller under sadelkåpan. Sadeln är en Albion med långa stroppar...
Så, vad är ung. lagom? :confused:

Sv: Hur lång?

50-55`-60 kanske? Min häst har 130 ¨på hoppgjord om det är en hoppsadel, 115 om det är en allround mot dressyr (med lite längre kåpor) och 60 på sin dressyrgjord (men den är lite stor, men det fanns inte mindre...)

Liknande trådar

Utrustning Antingen så är hästen smällfet eller så är stropparna jätte korta på hoppsadeln. Oavsett så är min 150 gjord ca 5cm för kort för att...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Buck
·
Träning Min 3-åring är alltid lugnet själv,JÄTTEsnäll i alla situationer,och inridningen har gått hur bra som helst. Dock så har han alltid... 2
Svar
34
· Visningar
5 195
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 600
Senast: videnlis
·
T
Utrustning Har fått rekommendationer från olika håll att prova Albion K2 till min hästs rygg. Tog en chansning och köpte en begagnad, men den...
Svar
11
· Visningar
2 425
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31