Hur LÅng Tid...

G

goggoman

brukar det ta överlag att få marsvinen så tama att de inte springer in i huset så for man närmar sig buren?
Jag har dem uppe fleraa gånger per dag en och en. Då är de lugna o pratar o kuttrar, men så fort de är i buren så springer de iväg så fort man kommer..
Sitter jag i soffan däremot så är de ute o äter o busar.
Jag har haft dem en vecka bara, men undrar lite..
Tips någon?

Sv: Hur LÅng Tid...

tar väl några veckor kanske :)
Men det beror väl på lite..

håll något gott i buren och så låter du de komma fram till dig själv och nosa på handen och så :) så de inte känner sig tvingade

tar väl några veckor kanske :)
Men det beror väl på lite..

håll något gott i buren och så låter du de komma fram till dig själv och nosa på handen och så :) så de inte känner sig tvingade

Jag tar fram dem ur huset.. men har all mat utanför, maten är på taket på huset o saltsten o kalksten+ en godisstång hänger på andra sidan buren så att säga från huser sett.. de har lite hö där inne, men de har hö i höh¨llaren med..

aah, okej

jag menade bara att du kan ju hålla gurka och så i handen , så de får komma fram till dig själva.. då lär de sig att du alltid har något gott när du kommer och på så sätt får du lite mer tama ;) (jag förklarar nog konstigt)

aah, okej

jag menade bara att du kan ju hålla gurka och så i handen , så de får komma fram till dig själva.. då lär de sig att du alltid har något gott när du kommer och på så sätt får du lite mer tama ;) (jag förklarar nog konstigt)

Okej, ska pröva det.. brukar ha godis när de e uppe, den ena äter då men inte den andra..

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 452
Övr. Djur Hej! I julklapp fick min tioåriga dotter två degus. Vi har ingen erfarenhet av degus sen tidigare men jag har läst att det ska vara...
Svar
9
· Visningar
1 808
Senast: Halcyon
·
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 549
Senast: Asko
·
R
Småbarn Jag har två barn på 7 respektive snart 5 år. Storebror har adhd och är extremt fäst vid sina skärmar, särskilt på vardagskvällarna när...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 567
Senast: Raderad medlem 19815
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar