hur lång tid...?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare thea
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 789
T

thea

tror ni att det tar att två katter ska vänja sig vid varandra?
Pex (den "gamle" katten) är 1,5 år gammal och har bott här ända sedan har varit kattunge.
och
Boris (den nya katten) är 7 månader gammal och har bott här sedan igår.
Pex har gått runt och morrat åt "boris" hela dagen som om han vore betald... men han har inte gjort något.. bara skrämt upp honom.

Pex :

mindepex.jpg

Boris :

mindreboris.jpg

Sv: hur lång tid...?

Det tog några månader innan min hona accepterade hannen när han flyttade in som kattunge hos oss, fast där tror jag det spelar roll att hon var en omplacering som dels farit illa men som även sörjde min gamle hanne väldigt djupt när han dog tidigare. Hon fullkomligt avskydde den lille fulingen som trodde han skulle kunna ersätta hennes älskade, men idag så sover, äter, leker och slåss de tillsammans. :) När hon flyttade in hos mig och min hanne tog det tre dagar för henne att acceptera att det fanns ytterligare en katt i huset, fast det var nog hans förtjänst att det gick så fort och bra. :love:

Samtliga våra andra katter har gått väldigt bra, gäller bara att se till så den äldre inte blir svartsjuk eller känner sig undanskuffad. Ägna den lite extra tid och uppmärksamhet och ge inte upp för snabbt. Jag vara nära att lämna tillbaka kattungen, men nu är jag glad att vi höll ut även om det var jobbit under tiden.

Senast ändrad:

okej..
han har ju mist sin syster (pyret) nu i helgen.. (skrivit i en annan tråd här på katt..) så han lär ju sörja henne åxå..

men denne boris är jättecharmig, ibland blir han helt galen och MÅSTE få gos :D han e jätterolig.. :P

tack för svaren! =)

Min katt kan man nästan ställa klockan efter. Det tar tre dygn innan hon accepterar en annan katt såpass att de kan äta ur samma matskål. Efter ytterligare ett dygn är det full fart och lek som gäller.
Jag har testat att vara kattvakt åt andras katter och det har varit lika varje gång.

Jösses ! Härligt ! Jag fick placera om min ena efter 6 mån och drar mig för en ny då jag tror att min Yoga inte tar emot en ny. Eller hon kommer gå på Fia och Abbie. Tror jag alltså :smirk:

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
896
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 826
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 817
Senast: MissFideli
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 189
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXI
  • Sytråden del 4
  • Ge ditt personnummer

Hund, Katt, Andra Djur