hur lång tid?

N

Nalle_Björnen

Hjälp! jättesvårt för mig som inte är så duktig på att räkna.. ska tävla dressyr i morgon och första start är 8.00.
Det är 3 klasser innan min.Jag startar sist i min klass.
Det är 58 ryttare innan mig och c:a 40 i dom andra klasserna.Det är 15 min paus mellan varje.NÄR bör jag åka dit? jag räknade ut att det tar 5 timmar innan det ä min tur,vilket innebär att kl. bör bli 1? men det kan ju inte stämma... HJÄLP!!???? :crazy:

Sv: hur lång tid?

Vilket program är det du ska rida?
Man kan ju alltid ringa och fråga beräknad starttid, det brukade jag göra..
Vet inte vilket program du ska rida men om du räknar med 6 minuter så borde det ju räcka. 6*40=240. Är det en klass alltså? Eller bägge sammanlagt? 240 min. = 4 Timmar.
lägg till pauserna och räkna ut din klass med. Vet inte hur lång tid du behöver på dig heller. Och nu har jag räknat "grovt" dessutom..
Enklast att ringa och fråga..

Hur lång tid tog det och hur gick det?
Kan vara svårt att på förhand räkna ut... kan vara massa strykningar tex...
Annars är det alltid kul att se första start och se alla ekipagen. Tycker jag iallafall... ;)

/cj

hehe...första start var kl 8.00 & jag som startade sist av alla startade c:a halv 4,det tog tid!! jag red LC:1

Liknande trådar

Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 832
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 821
Senast: Fiorano
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 679
Senast: Hedinn
·
Dressyr Hejsan! I slutet av september ska vi anordna dressyrtävling i LB:1 och LA:1 på vår klubb. Ja, vi är ganska sent ute. Jag har fått i...
Svar
11
· Visningar
2 996
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama