Heulwen
Trådstartare
Jag fick hem min häst i för snart 2 dygn sedan. Idag var jag ute och hämtade honom från hagen(gick bra) och band upp honom för att borsta igenom honom(gick mindre bra då han var stressad, trampade runt och vägrade att stå still i allmänhet fastän han stod så att han såg andra hästar.)
Sedan försökte jag mig på att ta en promenad med honom men så fort han inte såg hästarna längre så började han gnägga för fullt och försökte svänga tillbaka. Jag gick några meter till och vände sedan tillbaka på eget bevåg då jag inte ville att han skulle tro att han bestämde när vi skulle hem.
Så till min fråga:
Hur länge kan hästar vara såpass flockbundna på ett nytt ställe?
Jag tycker ju inte att det är någon fara å färde alls då han stått här så kort tid, så jag kommer att ta det långsamt.
Men när kan man vänta sig att han kommer börja våga att lämna stallet på kortare promenader; ett par dagar, någon vecka?
Hur var det med era hästar när dem kom hem till er?
Sedan försökte jag mig på att ta en promenad med honom men så fort han inte såg hästarna längre så började han gnägga för fullt och försökte svänga tillbaka. Jag gick några meter till och vände sedan tillbaka på eget bevåg då jag inte ville att han skulle tro att han bestämde när vi skulle hem.
Så till min fråga:
Hur länge kan hästar vara såpass flockbundna på ett nytt ställe?
Jag tycker ju inte att det är någon fara å färde alls då han stått här så kort tid, så jag kommer att ta det långsamt.
Men när kan man vänta sig att han kommer börja våga att lämna stallet på kortare promenader; ett par dagar, någon vecka?
Hur var det med era hästar när dem kom hem till er?