Hur lång tid? (pass)

T

Tiggertjejen

Hur lång tid tar det för passet att komma? Har skickat in till asrp för en månad sen typ! Vill ju att chipmärkningen registreras så fort som möjligt nu när lillkillen är på bete (allt kan ju hända).

Hur lång tid tog det för er? Tror ni de har hunnit registrera chipmärkningen?

:confused: :confused:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur lång tid? (pass)

ca en månad har det tagit för mina pass, olika rasföreningar och olika tid på året. Kan tänka mig att det kommer att ta längre tid ju längre fram i höst vi kommer...

Då borde jag få mitt snart, hoppas jag får det innan deras semester iallafall!

OJ, jobbigt....hoppas de inte hinner få semester först då! Tack för hjälpen!

Men du har väl kvar kopian på chipmärkningen? Den och kopia på registreringsbeviset/srpångsedeln ska ju räcka tills passet kommer. Den blå lappen behåller man som hästägare vid chipning och skickar in den vita.
Själv har jag väntat i 2 mån på att få ett pass från Arsp. Med tanke på hur många ponnier de registrerar om året så tycker jag inte att det är så lång tid att behöva vänta. Betänk också att flertalet av dessa är utom stam eller importerade med stam och då blir det lite jobbigare med registreringarna. Från SWF har det tagit mig 2 veckor från det att jag har skickat in papprerna tills de har kommit i form av ett pass tillbaka, MEN de har färre ponnisar att registrera.

Det är ju det att om han skulle rymma och om de scannar honom, så kanske de inte har hunnot registrera chippen och då kan de inte kontakta mig!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 566
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 617
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
593
Senast: Linda_A
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 823
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?