Hur lång tid med sänkt temp innan valpning?

falukorw

Trådstartare
Är med en kompis som har en förstagångstik som är på dygn 62 idag. Igår morse gick tempen ner till 36,1 och har sedan dess pendlat mellan det och 36,7 som mest, just nu 36,5 igen. Tiken är lugn, bäddar en del men inte så kraftigt. Äter lite gott om man matar henne men inga mängder. Dricker bra.
Ingen av oss har varit med om att det tar så här lång tid tills det startar och tempen går upp.
Hur länge kan vi känna oss lugna? Någon som har egna erfarenheter?
Kontaktar nog veterinär när de öppnar vid 8 för att höra vad de säger.

Sv: Hur lång tid med sänkt temp innan valpning?

Jag hade inte varit orolig eftersom tempen pendlar och inte verkar gå uppåt och stanna där.
Har haft tikar som gått upp och ner i flera dagar, så jag har nästan slutat tempa, för jag blir bara nojjig :D
Är tiken lugn och inte visar besvär, så hade jag också varit lugn.
Annars från det tempen gått upp och stannat där, så tar det allt från 12 timmar upp till ett dygn innan hon kan börja valpa..

Hälsa :)

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 944
Senast: Nominous
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 976
Senast: lundborg
·
Övr. Hund ... & jag sitter här hemma & oroar mig & väntar på besked om när jag får hämta hem henne till hemmets lugna vrå igen. Sitter just nu...
Svar
3
· Visningar
980
Senast: Only_Me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka