Sv: Hur lång tid innan graviditet?
vi hade exakt samma inställning som ni har och slutade med p-piller av samma orsak. det tig ungefär 4-5 månader för oss och det var mest på halvt skämt som vi medvetet hade sex under de dagarna som det är störst chans att bli gravid.
13 dagar efter ÄL var jag bevisat gravid och lite förvånad! hade inte alls förväntat mig att det skulle "vara så enkelt". tror att det var en hel del tur med i spelet åxå.
jag visste att jag kunde bli gravid, var varit det en gång innan, men gubbens första kommentar, efter ett brett leende var "va bra, då funkar ju grejjerna som dom ska."
upp till ett år sägs det ta, men en vän till mig tog det över 6 år för.
försöker ni inte medvetet att bli gravida nu, så släpp helt tanken på att det skulle vara fel på er, det förvärrar det hela bara! jag var jättebesviken varje månad när jag fick min mens och lika förväntansfull varje gång jag skulle ha den, även om vi inte medvetet genomfört tillverkningsprocessen!
ha bara sex å må bra.
bäbistankarna kommer fortare än du tror och då blir det bara jobbigare om inget händer.
min syster och hennes make har precis fött min son, tillverkad i ett provrör och jag har följt deras kamp under 5 år och tröstat henne vid varje mens.
känner du dig ändå orolig, ring. ett samtal kostar så lite och kan ge så mycket.
och skulle det nu visa sig att någon av er inte funkar som naturen avsett, så finns det hjälp att få, så ni är inte värdelösa som man och kvinna, ni behöver bara ha lite hjälp med det, glöm inte det!