Hur lång självriskperiod har Agria?

Fibusen

Trådstartare
Har gogglat och fått upp på google att det är 125 dagar,men när jag går in på Agrias hemsida hittar jag inget,och jag har för mig att det är 100 dagar,eller kan man ha en sån jäkla tur att det är 125? Eller är det något nytt i sånt fall,och vi som har gamla försäkringar (teckande min -04) har 100 dagar?

//Fibusen,vars hund var inne för 107 dagar sen och behöver nu in igen....

Sv: Hur lång självriskperiod har Agria?

Såhär står det på agria.se om man söker på självriskperiod i rutan uppe till höger på web siten:

"Självriskperiod

En bestämd period då du endast behöver betala den fasta självrisken en gång. Undersökningar och behandlingar som görs inom en period på 125 dagar (oavsett om det är på grund av olika sjukdomar eller skador) går på samma fasta självrisk. Den rörliga självrisken betalas för varje veterinärbesök inom självriskperioden.

Exempel: Om ditt första kvitto är från den 1/1 2012 och ett andra från den 1/3 2012 så betalar du endast den fasta självrisken för det första besöket. Om du sedan får ytterligare ett kvitto från den 1/6, måste du däremot betala den fasta självrisken igen då det är mer än 125 dagar från den 1/1 till den 1/6. Den rörliga självrisken betalar du för varje kvitto."

Så enligt texten är det 125 dagar som är en självriskperiod. Det framgår inte att det är olika för gamla och nya försäkringar. Kolla på ditt senaste försäkringsbrev, det kan tänkas att det står något där.

Hittar inte på det! :mad:

Var iaf 107 dagar sen vi var in sist,så vi får väll se om vi klarar oss eller inte,hade ju varit skönt att slippa,speciellt om det handlar om 7 dagar bara...

Agria har en självriskperiod på 125 dagar på den fasta självrisken.

Agria har, och har så länge jag kan minnas haft 125 dagar.

Vad skönt! 108 dagar sen är det vi var där sist,så då klarar vi oss på samma självrisk,alltid några kronor mindre!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 956
Senast: Edla
·
Relationer En av killens pappas kompisar ringde killen och undrade lite. Tydligen är pappans telefon avstängd igen, så han går inte att nå. Går... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 761
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 571
Senast: Ajda
·
Skola & Jobb Vad gäller? Jag skulle alltså ha jobbat i dag, 21-07. har setat och kört närmare 7 mil och hade bara ca 2 mil kvar. Stannar innan en... 2
Svar
27
· Visningar
4 040
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka