Hur lång på en d-ponny?

W

Warhammer

Hur lång kan man vara på en maxad d-ponny? Utan att se för lång ut? Och hur tung?
Jag tävlar hoppning.
Jag startade tråden om när ni gick över till stor häst och har nu funderat på om jag ska ha kvar min d-ponny ett tag till ;) men jag är rädd för att jag är för lång och tung att ha honom ett tag till :confused:
Jag är 14 år och ungefär 163 cm och väger cirka 48kg.
Jag har en ganska kraftig arab som är en maxad d-ponny...han ser inte ut som en arab i kroppen men huvudet är ju likt en arabs huvud.
Tror ni att jag är för stor för honom??

Sv: Hur lång på en d-ponny?

tycker verkligen inte du är förstor!
de finns många som är mkt mkt större.
du väger ju absolut inte för mkt iaf. dom tål rätt mkt tror jag!
jag är 167 och min ponny är 146,5

Äch du är inte så stor.

Jag är 168 cm och smal på min "maxade" ponny på 151 ;).
Inte jag som mätte ner han :S

Jag tror inte du är för stor. Jag var ca 170 cm sista året på min D-ponny och vägde strax under 50 kg. Min ponny var 146 cm och ganska "grund" i kroppen. Vi var iofs inte det mest proportionerliga ekipaget då, men eftersom mycket av min längd sitter i benen funkade det bra.

absolut inte. själv är man då 175 cm 50 kg och rider D-ponny. dessutom är ponnyn inte ens en gång maxad "bara" 145 cm. allt handlar ju om balansen och hur det känns. :)

Hoppas ni är ärliga ;) ....hehe.skoja va bra

Du är ABSOLUT inte för tung och verkligen inte för lång heller... så vore jag du kanske jag skulle rida ponny 1-2år till och sedan gå över... du kanske inte ens är för lång då heller men man lär sig mer av att rida storhäst, det är lite jobbigare ;)

jag är 168 cm och jag rider fortfarande c-ponny. Visserligen en kraftig sak, men d-ponny är för mig inga problem. Det beror mycket på hur hästen är byggd.

Det tror jag verkligen inte att du är .
Jag är if bara 157 och har en D-ponny på 145 :D
Och jag är iaf inte för stor eller det tror jag iaf inte :P

Du är absolut inte för lång för din maxade D-ponny. Njut av ponnyåren så länge du kan. :)

Nejnej, jag kan verkligen inte tänka mig att du är för lång :)
Jag är ca 174 och red fram till sommaren ponny på två ridskolor. Nu i höst ska jag börja rida häst.
Sen rider jag min lilleplutt på 134 (islandshäst) och det kanske ser lite kul ut, men inte så farligt egentligen och jag hoppar med honom och så.

när jag slutade rida ponny var jag 1,78.... så jag tror knappast du e för lång... de enda som kan hända när man e lång på ponny är att den lätt kan komma i obalans... inget annat... väger man inte för mkt så funkar de som vanligt...

Tror ni folk reagerar om man som 170-centimetrare kommer in på tävlingsbanan med sin 146-centimetersponny? Jag känner mig inte lång.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 141
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 061
Senast: Bison
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 968
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Textilåtervinning
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur