hur lång får man vara?

D

Dartmoor

Jag har hört att man kan tävla western b-c ponny även om man är äldre än 13. år.
Kan jag tävla en b-ponny på ca 120 cm i western?
Jag är 154 lång o växer ca 9 cm till. Hästen är ej färdigvuxen så tävlan sker om ett par år isåfall. Jag väger inte mer är 42 kg och hästen är en dartmoor/shetland. den är välmusklad och älskar att jobba.
skriv vad ni tycker gärna positiva svar.:).

Sv: hur lång får man vara?

Så länge ekipaget ser harmoniskt ut och du inte är för tung (vilket jag tvivlar på att du är) så tror jag du får tävla.

Boskapsklasser får du inte tävla.

För övrigt tycker jag att det låter som att du är för lång, eller iallafall kommer att vara det när det är dags att tävla. Är dock svårt att säga utan att sett ekipaget...

Vilka grenar har du i åtanke?

Jag har hört att man kan tävla western b-c ponny även om man är äldre än 13. år.
Kan jag tävla en b-ponny på ca 120 cm i western?
Jag är 154 lång o växer ca 9 cm till. Hästen är ej färdigvuxen så tävlan sker om ett par år isåfall. Jag väger inte mer är 42 kg och hästen är en dartmoor/shetland. den är välmusklad och älskar att jobba.
skriv vad ni tycker gärna positiva svar.:).
e' nog inte skadligt för hästen om du väger lite, men jag är själv 159 cm o är för tok för lång på en ponny som mäter 120 cm (pluss att min vikt e' för hög:angel:)

kan du inte visa en bild på er?????

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 641
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 769
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Jag skulle behöva lite input kring val av häst till min (snart) 13-åriga dotter. Hon har vuxit ur sin maxade b-ponny och skulle...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 128
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv