Hur lång dressyrgjord behöver man???

B

**BORTTAGEN**

Jag har ett ganska stort varmblod och köpte nyss en beg.dressyrsadel fick med en 60 cm gjord men när jag spännde den i de yttersta hålen på stropparna fattades det över 1 dm för att nå spännena... Kollade i Hööks katalogen och såg att det bara finns dressyrgjordar till 75cm. Kan det räcka till honom???

det borde de ju göra om det fattas 1dm alltså 10cm och 75 gjorden är 15cm längre. Har också lite problem med det där. När jag ska spänna är det yttersta som gäller och sen kan jag spänna till hål nr 4 på båda sidorna efter 5 minuter... :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Jag sitter och funderar på vilket storlek man ska ha till hästen. Har i dagsläget en 70cm och det är lite jobbigt att spänna första...
Svar
15
· Visningar
974
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 600
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 336
Senast: Alexandra_W
·
Dressyr Jag ska beställa en ny hoppgjord med magplatta (har långa stroppar på hoppsadeln) men undrar lite över vilken storlek jag ska välja...
Svar
2
· Visningar
1 586
Senast: Estivuz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka