Hur lägga ut bild på nätet?

MissFideli

Trådstartare
Jag har en hemsida och XP som tydligen har ett inbygt FTP-liknande program. Men den tjatar om MSN när hemsidan ligger på Tele2, hur gör jag då? En ny nätverksplats, men bad skriver jag för mottagarplats?
 
Du måste ju ha fått uppgifter för hemsidan från Tele2? De ska du fylla i på Ftp, så den vet vart den ska skicka filerna.
 
Windows är lite lurigt, det står ingenting om ftp någonstans. Men det går att få det att fungera. När jag kommer hem ikväll kan jag kolla hur jag har ställt in mitt konto. Datorn jag sitter vid nu har inte XP.
 
I Utforskaren går du in på Verktyg - Anslut nätverksenhet. Klicka på "Registrera lagringsplats online eller anslut till en nätverkserver". Nu öppnas guiden "Lägg till nätverksplats".
Klicka på nästa, "Välj en annan nätverksplats" ska vara markerat, klicka på nästa, skriv in ftp-adressen (har du nog fått i papprerna, finns exempel på hur den kan se ut börjar med ftp://) och klicka på nästa.
Kryssa av "Logga in anonymt" och skriv in ditt användarnamn, klicka på nästa. Och sen är det bara kvar att namnge nätverksanslutningen och sen slutföra guiden.
Lösenordet ska du ange i rutan som kommer upp när du försöker ansluta.
 
Men jag har ingen ftp-plats. Den info jag fått från Tele2 är kontonamn, lösenord, server, alias och URL. Inget mer finns att hitta.
 
Jag har fått en host-plats av tele2, men när jag skriver in den säger datorn: "Den angivna mappen verkar inte vara giltig" osv...
 
Om jag vore du skulle jag testa med ett vanligt ftp-program istället.

Om du vill kan du pm'a dina uppgifter till mig, så kan jag testa om det funkar från min ftp.
 

Liknande trådar

Samhälle Läste ett reportage på SVTs hemsida där biblioteken och medborgarkontoren få många arbetssökande efter att kontoret för AF har lagts ner...
2
Svar
23
· Visningar
1 943
Senast: tanten
·
Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 168
Senast: tanten
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 771
Relationer Använder mitt anonyma nick. Ursäkta för väldigt rörigt och långt inlägg. Jag är tillsammans med en kille sedan 6 månader tillbaka. Vi...
2
Svar
33
· Visningar
4 726
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp