Hur lägga upp träningen inför nästa start?

J

Judelaw

Hej alla!
Jag skulle vilja ha lite hjälp med träningsupplägg.
Jag ska om en vecka (nästa lördag) debutera 130 på d-ponny och jag vill såklart att det ska bli en så bra debut som möjligt. Hur skulle ni ha lagt upp träningen fram tills dess? Jag har två träningar inbokade på söndag och måndag, den ena lite markarbete/hopp och den andra dressyr. Men resten av dagarna? :) Kan ni inte berätta hur ni skulle ha gjort?
Tacksam för svar!

Sv: Hur lägga upp träningen inför nästa start?

Gör inget som du inte brukar göra, att ändra taktik är din fiende no 1! :D

Känn efter att markarbetet fungerar, hästen svarar på allt och att du har den "där du vill ha den".

Inget som ger träningsvärk eller spänningar.

Okej :) Idag var jag och red i sandbackar och klättrade lite i skritt. Har tänkt som du, att bara fortsätta som vanligt, inga alltför jobbiga pass.

Detta är inte alls otrevligt menat, måste bara börja med att skriva det så att mitt inlägg inte misstolkas som tyket. Men om du tävlar på den höjden så antar/hoppas jag att du tränar för tränare och den har ju då sett dig regelbundet och kan säkert ge bra mycket bättre tips än vad främlingar på ett forum kan göra! :)

Okej. Jo självklart

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 639
Senast: Cambrie
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Barn Skäms nästan för att skriva här då jag ännu en gång gått på sambons lovord och blivit besviken och lurad igen. 🥺 Han har ett jobb som...
Svar
15
· Visningar
3 906
Senast: Angel
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 616
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2