Hur kul är det att ha en hanilsk hund?

Z

Zaxxa

Vi i området fasar för en granne som har en stor blandras-den är hanilsk. Häromdagen var det en schäffer som fick sig ett bett i ryggen, mest skrapsår. Det är ju själva beteendet som man kan ifrågasätta. Ingen normal hund hoppar ju på en annan hund och bits.
Vi grannar har sagt åt ägaren att kastrera blandrasen så att han lugnar ner sig, men på det örat lyssnar hon inte.
Vad ska man göra? Man vill ju inte riskera sin egen hälsa och hundens så fort man möter den där bastarden. :devil:
 
Sv: Hur kul är det att ha en hanilsk hund?

Polisanmäl varje gång något händer, till slut blir hon så illa tvungen att göra ngt åt hunden.
 
Sv: Hur kul är det att ha en hanilsk hund?

Nu är ju inte en kastrering någon garanti för att hunden lugnar ner sig. Det som behövs är snarare att ägaren jobbar på kontakten mellan henne och hunden.
Men precis som Mia_R sa, polisanmäl varje gång det händer någonting.
 
Sv: Hur kul är det att ha en hanilsk hund?

Har dom hunden lös då eller hur kommer den åt att bita era hundar?:confused:
 
Sv: Hur kul är det att ha en hanilsk hund?

Har dom hunden lös då eller hur kommer den åt att bita era hundar?:confused:

De har hunden kopplad, men hunden är så stor att ägaren flyger som en vante efter när den gör utfall.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 771
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
753
Senast: animalasia
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 520
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 168
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp