Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Allabolag.se kan du få en inblick i hur länge företaget funnits å hur det går ekonomiskt. Vet inte om det är nån hjälp. Men tänkte om företaget funnits ett tag så kanske dom är mer seriösa.Jag ska inte skriva ut några namn eller dylikt men undrar hur man kan kolla upp en hästhandlare innan man köper av denna? Google visar några missnöjd uttalanden men det finns ju alltid. Jättetacksam för tips då jag förmodligen kommer göra en affär.
Jag hade frågat mig runt så mkt som möjligt. Vad säger magkänslan om personen? Jag har köpt av både bra och en dålig hästhandlare.
Ok. Jag hade varit skeptisk om jag läst något negativt men den har ju säkert genomfört bra försäljningar också. Så lätt att köpa fel häst och sen står man med massa problem. Kan du forska lite i hästen du tänkt köpa? Kontakta tidigare ägare mm? Fråga så saker och ting stämmer.Tyvärr ingen som känner till då det är så långt ifrån min stad.
Jag tycker att några negativa är för många för att jag skulle våga. Finns andra, mer seriösaDet finns några oroväckande kommentarer om h*n på internet men vet inte vad jag ska tro. Ska kolla Allabolag, tack för tipset!
Fast även seriösa företag kan ha ett par negativa kommentarer. Lår säga att dem gjort 100 affärer, ca 10% kanske ger en kommentar och vanligtvis brukar dem flesta som kommenterar ge kass recension och således syns dem mer. Det betyder ju inte att dem är oseriösa.Jag tycker att några negativa är för många för att jag skulle våga. Finns andra, mer seriösa
Jag tror nog att de flesta stora hästhandlare har några kunder som är missnöjda. Om du har sålt t ex 1000 hästar, oavsett hur superseriös du är, så finns det helt säkert någon köpare som är missnöjd (tyvärr inte alltför sällan p g a dålig självinsikt och orimliga förväntningar).Jag tycker att några negativa är för många för att jag skulle våga. Finns andra, mer seriösa
Det finns ingen som säljer på företagsbasis där någon köpare inte är nöjd. Det behöver inte innebära att säljaren är oseriös utan på väldigt många andra orsaker. Märkliga förväntningar hos köparen (hästen för 25000 kr lär aldrig gå internationella tävlingar men ändå tror vissa det), dålig kunskap hos köparen (hästen "tar över" för att överleva och köparen anser att hästen måste varit drogad för hen var ju så snäll hos säljaren), otur eller bara att kemin mellan häst och människa inte är rätt kan ge väldigt dåliga omdömen. De som är nöjda skriver oftast inte recensioner alls.Jag tycker att några negativa är för många för att jag skulle våga. Finns andra, mer seriösa
Känns det inte rätt så backa direkt, gå efter magkänslan då den sällan faktiskt har fel. Köp inte från någon för att någon annan tycker den är seriös osv, känns det inte bra så skippa den personen.Jag ska inte skriva ut några namn eller dylikt men undrar hur man kan kolla upp en hästhandlare innan man köper av denna? Google visar några missnöjd uttalanden men det finns ju alltid. Jättetacksam för tips då jag förmodligen kommer göra en affär.
Jag tycker att några negativa är för många för att jag skulle våga. Finns andra, mer seriösa
Jag ska inte skriva ut några namn eller dylikt men undrar hur man kan kolla upp en hästhandlare innan man köper av denna? Google visar några missnöjd uttalanden men det finns ju alltid. Jättetacksam för tips då jag förmodligen kommer göra en affär.
Jag har jobbat åt en hästhandlare i många år, är extremt insatt i hur världen ser ut där. Min personliga åsikt kvarstår, rekommendationer! Några negativa där kritiken är av vikt för mig som köpare, så väljer jag en annan försäljare. Ni andra måste inteDet finns ingen som säljer på företagsbasis där någon köpare inte är nöjd. Det behöver inte innebära att säljaren är oseriös utan på väldigt många andra orsaker. Märkliga förväntningar hos köparen (hästen för 25000 kr lär aldrig gå internationella tävlingar men ändå tror vissa det), dålig kunskap hos köparen (hästen "tar över" för att överleva och köparen anser att hästen måste varit drogad för hen var ju så snäll hos säljaren), otur eller bara att kemin mellan häst och människa inte är rätt kan ge väldigt dåliga omdömen. De som är nöjda skriver oftast inte recensioner alls.
Det jag ser som viktigt är att kolla upp likviditeten i företaget och att man inser att även om man har lagen på sin sida så innebär inte att ha rätt att få rätt. Köper man så kan man aldrig räkna med något annat än att hästen är ens egna ansvar sedan.
Man måste inse att hästen är ett levande djur som speglar sin omgivning i mångt och mycket och att hästhandlarens jobb inte är någon välgörenhet utan att hen vill sälja för att tjäna pengar precis som alla andra företag.