Hur " knyter" man sadelgjorden

ankic

Trådstartare
Har en barbacka pad som ska spännas ( sadelgjorden) på samma sätt som en westernsadel, men hur?? Vi har försökt på alla sätt utan att få den att bli rätt.

Sv: Hur " knyter" man sadelgjorden

Först drar du sadelgjordsremmen genom sadelgjorden - upp till öglan i sadeln/gjorden - genom öglan framifrån o in mot sadeln - sen tar du remmen som då kommer bakifrån öglan o drar den fram t ex på vänster sida, dra den åt höger framför remmen (som kommer upp från gjorden) o sen för du remmen in bakom öglan igen från höger sida - genom öglan o in genom den framfördragna delen o ner, dra fast den. En enkel slipknut är det man knyter.

Liknande trådar

Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
744
Senast: iNHALE
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 179
Kläder & Bli fin Längst inne i garderoben hittade jag denna tröja/kofta/poncho eller vad man nu ska kalla den. Jag har inget minne när jag köpte den...
Svar
7
· Visningar
803
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka