Hur klippa till ojämn man?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare cafu
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 756
Sv: Hur klippa till ojämn man?

Inte alls.. låter taskigt, men om man försöker hjälpa upp det genom att klippa ser det bra ut en stund, sen ser det bara ännu värre ut..

Det man kan göra är klippa av ev väldigt mycket längre testar försiiiiktigt, på de som har tunn man.

Skulle hålla saxen långt från den lilla damen =)

OK, ja helst vill jag inte klippa! Men hur få ut tovorna?

Hade lagt in samma bild 2 ggr, här kommer en lite bättre närbild:

http://img.photobucket.com/albums/v651/cafu/20070909007.jpg

(Tovorna syns dock inte på denna bild)

Inte alls.. låter taskigt, men om man försöker hjälpa upp det genom att klippa ser det bra ut en stund, sen ser det bara ännu värre ut..

Det man kan göra är klippa av ev väldigt mycket längre testar försiiiiktigt, på de som har tunn man.

Skulle hålla saxen långt från den lilla damen =)

Tvätta med någon form av glansshampo, så gått det går. Dränk i pälsglans. Ta sedan fingrarna eller en gles kam och försök reda ut strå för strå. En (hel) del strån kommer brytas tyvärr, men slutresultatet blir ändå bättre än sax..

I extrema situationer där det är så tovat att det är en kompakt dreadlock så kan man få klippa lite försiiiktigt med saxen i själva tovan för att hitta en ände att börja i. Det där SER dock inte extremt ut, men svårt om man inte känt det också.

Liknande trådar

Avel Jag har en welsh cob på ca 155 cm som jag funderar på att betäcka, och var egentligen främst inne på en renrasig welsh cobhingst...
Svar
12
· Visningar
2 557
Senast: Stereo
·
Hästvård funderar på att klippa fuxen (när jag väl fått tag på lite myshästmedel att ge henne) men funderar på hur mycket man ska ta och hur man...
2
Svar
28
· Visningar
4 032
Senast: Buck
·
Äldre Okej, nu lät det dramatiskt. Min identitet sitter litegrann i mitt långa hår. Jag får för mig att jag skulle vara jätteful om jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
10 356
Senast: MM
·
B
Hästvård Eftersom veterinären inte vet och bara gissar kanske det finns någon här som har varit med om liknande på sin häst? Det handlar om en...
2
Svar
21
· Visningar
10 083
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka