hur klarar man att ta bort sin katt???

C

Cutie

jag har haft min underbara älskade Ernst i hela 16 år, nu har det kommit så att han började kräkas och sen ville han inte äta så vi åkte till veterinären med honom och han sa så att det är ålderkrämpor och att levern (tro jag att det var) utsöndrar ett gift som gör att dom mår illa och kräks, och att det kunde hjälpa med ett spruta kortison (eller hur de nu stavas) men det hjälpte inte och nu har han inte ätit på 3 da igen... så nu har vi fått en tid om 2 dar som vi måste ta bort honom på. och det känns som mitt hjärta kommer att sprängas. hur orkar man? hur överlever man? han har juh lixom varit hos mig sen jag var sju o han var bebis, jag älskar honom så enormt mycket. finns de fler där ute som måste fatta detta tunga beslut? jag vet inte om jag kommer att klara det....

Full.jpg

här har vi mitt finaste hjärta :cry::cry::cry:

Sv: hur klarar man att ta bort sin katt???

Du kommer klara det! Det är det värsta som finns att mista sin vän men samtidigt får du se det så att han har gett dig en massa underbara år och det kommer du alltid ha kvar i ditt hjärta.

Det är dags för honom att bli din egen kattängel! :love::love:

Åh din stackare, sånt här är alltid lika hemskt. 2002 var mitt helvetes år
fick avliva en katt och båda hundarna. det är hemskt nu men snart kan du titta tillbaka på de fina stunderna. men du häng upp ett fotografi på katten tex på kylskåpet för annars kommer du aldrig ta fram dem mer.

hoppas att det blir ett fint sista avsked.

många kramar

men de gör så ont jag bara gråter hela tiden.

jag har massor av foton på honom, på kylen bakrunds bild på både datorn och mobilen... jag älskar den där missen mer än livet...

Fy vad jobbigt, lider med dig.
Men tänk på alla fina år ni har haft tillsammans och att han kommer att må jättebra i katthimlen där han slipper lida.
Många styrkekramar till dig!

varför finns de lixom ingenting att göra? veterinären sa att man inte gör mer för gamla katter...

Jag förstår dej:cry: min hund är tolv år nu och även om jag vet att han inte kan leva för evigt så är det ju vad jag vill:cry: han har ju alltid funnits, jag minns inte ens hur det var innan han kom in i mitt liv:crazy:

När han nyligen fick våteksem så blev han så dålig att jag trodde att det var slut:cry: veterinären försökte verkligen få mej att förstå att även om detta är behandlingsbart så är han verkligen gammal, jättegammal för en hund som han, men man vill verkligen inte:cry:

När jag fick ta bort min älskade häst så tänkte jag som så att jag fick ge henne en sista gåva, hon skulle slippa sin smärta, och det var jag som fick ge henne fri.

Tröstkramar i massor, bryt ihop och kom igen och bryt ihop igen är det enda som hjälper, en dag kan du minnas allt underbart din katt gett dej och le åt hans minne.

jag vill juh att han sla leva för evigt juhe.. jag vill inte att han ska behöva lida, men jag vill av egoistiska skäl ha honom kvar hos mig, men jag vet att jag inte kan eller kommer att göra så, men de gör så ont att veta att jag aldrig mer kommer få borra in ansiktet i pälsen hos honom o gosa... och det gör så in i helvetes ont...

Skickar massor med tröstkramar.
Jag vet hur ledsen jag kommer att vara den dagen någon av mina pälsbarn lämnar mig, så jag lider verkligen med dig.

Men försök mitt i det sorgliga att minnas alla glada stunder ni har haft tillsammans, och om du orkar så fira hans långa lyckliga liv när du har sörjt hans död.

Hej
Jag förstår verkligen hur du känner det. Min älskade lilla kisse fick diagnosen njursvikt för ca 5 månader sedan. Det enda råd jag fick var att ge honom njurmat. I efterhand har jag fått reda på från andra veterinärer att det fanns mer att göra för att bromsa upp det (det går ej att bota). Sen en dag blev han hängig och ville inte dricka. Åkte till veterinären som gav honom värska i nacken (han var uttorkad) samt anabola steroider. Åkte hem igen. Men under de följande dagarna blev han bara sämre och sämre. Blinkhinnorna kom fram, var vinglig osv. Morgonen efter detta lovade jag min lilla kisse att han inte skulle få lida något mer så jag åkte till veterinären som fick avliva honom. Hade jag vetat att han skulle bli så dålig och behandlingen inte skulle hjälpa hade jag tagit detta otroligt jobbiga beslut tidigare. Allt för att han skulle slippa lida. För ingen vill se sitt älskade djur lida. Men gjort är gjort och jag har mycket skuldkänslor för allt möjligt. Idag är det åtta dagar sedan han fick somna in och det känns fortfarande outhärdligt. Alla säger att det blir bättre med tiden. Men han var min absolut bästa vän. Låt det inte gå för långt bara. Det är ett jättestort och jobbigt beslut med det är det sista du kan göra för din lilla vän.

jo men vi har fått en tid på torsdag... men de va ca 2 veckor sen han blev så här. han vinglar han med. så vi ska låta honom somna in jag vet att det är för han bästa, men egoistisk som jag är så kan jag inte förstå hur jag ska klara av att komma hem till mamma (han bor hos henne sen jag flyttade hemmifrån, men har bott hos mig i flerperioder ända sedan jag flyttade hemmifrån) och veta att han inte längre finns där. och veta att jag aldrig mer kommer att få pussa på honom. och han är min bästa vän han med. jag älskar honom ovillkorit.. över allt annat. han är det finaste jag vet.

Liknande trådar

Övr. Katt Alltså min granne, hon ger mig gråa hår! Jag har två underbara kattgubbar som flyttade hem till mig i somras när deras husse dog. De är...
2
Svar
30
· Visningar
7 221
Senast: hastflicka
·
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 593
Senast: pews1972
·
Katthälsa Kom precis hem från veterinären med ett svårt beslut att ta. Min katt blev påkörd i somras, han överlevde och har piggat på sig och mått...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 457
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama