Alla gillar olika. Bara för att du ogillar ett visst plagg betyder ju inte det att andra bara köper det ”för märkets skull”?
Det är ganska nedlåtande att kalla det hysteri bara för att du gillar annat.
Det är ju förövrigt det där med midjan som är en av de stora vinsterna med moderna ridtights (dvs alla ”inneridbyxor”). Jag älskar hög midja men hatar tryck mot magen, för mig är hög midja på stretchiga tights det optimala.
Gällande tröjor så vill jag ha bra material så att tröjan är figurnära men följsam. Får absolut inte bli stelt att röra sig. Man ska också kunna bli genomsvettig utan att det blir obekvämt och så vill jag inte att de ska vara för långa så att ev dragkedjor repar sadeln på framvalvet.
Jag har några tröjor från sportaffärer men det finns väldigt mycket fint och funktionellt hos ridsportsmärken. Just det där med längden brukar vara bättre hos tröjor avsedda för ridning + att flera av de nyare märkena också har bra storlekar.
Du får höra av dig till någon tillverkare om det där med ”omvänd väst”. Själv äger jag ingen säkerhetsväst, men förstår hur du menar