Sv: Hur kände ni er innan förlossningen startade?
När jag fick dottern minns jag inte längre hur det kändes, tyvärr
Däremot minns jag exakt hur det kändes när jag väntade sonen för 2,5 år sedan.
Han var beräknad till 1/6 och när jag fredagen 11/5 slutade jobba för dagen och sa hejdå och vi ses på måndag till min chef tittade hon konstigt på mig och sa "Nja, så som du ser ut tror jag inte det"
Jag bara skrattade och sa att jag inte hade tid med något barnafödande förrän barnet var planerat, jag hade alldeles för mycket inplanerat innan dess
På lördagen hade jag otroligt mycket energi. Jag var ute och ryktade de två shettisarna och travaren i över tre timmar. Det var fint väder så jag ställde upp dem ute och bara njöt av att få pyssla om och vara nära dem
På söndagen var det precis som om luften hade gått ur mig. Den lokala bilklubben skulle ha sin årliga bilutställning hemma hos oss helgen därpå så vi höll på och fixade ute på fältet där de skulle hålla till. Jag klarade inte ens av att böja mig fram och rycka upp ogräs från grusgångarna
Jag kände mig så totalt onyttig och i vägen så jag till slut gav upp och tog dottern med in för att laga middag. En timme senare, precis efter att jag ätit färdigt, gick vattnet.