P
prallan
Önskar tips på hur man skulle kunna teckna/rita tjejer och killar utan att bli heteronormativ. Även exempel på om man ska ha skyltar till kill-, tjej- och hentoalett, hur skulle man kunna teckna dessa (utan ord)?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tja , om du ska definiera en könssegregerad miljö, dvs t ex en herrtoalett, utan att få använda begreppet som du vill definiera. Det ärklart du får problem, tycker jag.Önskar tips på hur man skulle kunna teckna/rita tjejer och killar utan att bli heteronormativ. Även exempel på om man ska ha skyltar till kill-, tjej- och hentoalett, hur skulle man kunna teckna dessa (utan ord)?
De här vanliga benämningar för kvinna man det ena har ett kors upp, den andra en pil åt sidan, och jag kan aldrig lära mig vilken, fast det utelämnar stackars hen
Jag läste någonstans att kvinnans tecken symboliserar livmodern och mannens snoppen (med stånd?). Med den förklaringen har jag aldrig missatTja , om du ska definiera en könssegregerad miljö, dvs t ex en herrtoalett, utan att få använda begreppet som du vill definiera. Det ärklart du får problem, tycker jag.
Iallafall förslag. Ett hjärta på dassdörren är klassiskt och könsobundet. De här vanliga benämningar för kvinna man det ena har ett kors upp, den andra en pil åt sidan, och jag kan aldrig lära mig vilken, fast det utelämnar stackars hen , men då kan hen ha hjärtat och de andra två könen respektive kors,hjärta.
Lycka till och berätta vad du kommer fram till. Det finns säkert mer kreativa idéer.
Jag läste någonstans att kvinnans tecken symboliserar livmodern och mannens snoppen (med stånd?). Med den förklaringen har jag aldrig missat
Kors?Kors snett upp åt höger = man
Tack för tipsen ang toalettskylt!Önskar tips på hur man skulle kunna teckna/rita tjejer och killar utan att bli heteronormativ. Även exempel på om man ska ha skyltar till kill-, tjej- och hentoalett, hur skulle man kunna teckna dessa (utan ord)?
Det skiljer väl inte så mycket efteråt heller?En streckgubbe? Inget skiljer pojkar och flickor åt som barn om de har byxor och tröja på sig, det är ju först i puberteten som det sker.
Kors ner = kvinna
Kors snett upp åt höger = man
Bröst är ganska vanligt på kvinnor även om det händer att även män har det.Det skiljer väl inte så mycket efteråt heller?
Två armar, två ben, huvud uppepå.
Hur gör man en symbol med skönjbara bröst utan att bli heteronormativ?Bröst är ganska vanligt på kvinnor även om det händer att även män har det.
Fast nu handlade det ju om barn och inte vuxna, så ursprungsfrågan har jag redan besvarat. Vill man rita av en vuxen utan att vara heteronormativ får man väl rita en streckgubbe då med.Hur gör man en symbol med skönjbara bröst utan att bli heteronormativ?
Antydd kjol är ju underkänt.