Sv: Hur kan man prata med hästar/djur på telepatisk väg?
Nu vet jag inte om jag vill påstå att detta gäller telepati efter som att jag inte tror på att förmedla bilder utan jag tänker snarare på ESP, att förmedla känslor.
Och i det fallet finns ingen hemlighet enligt min åsikt. Jag anser att det är ngt vi gör dagligen omedvetet och att enda hindret från att utnyttja det kontrollerat är att blir medveten om att man gör det. Genom att bli öppen, rensa sinnet och verkligen notera och ta emot upplevelser som man har inom sig, som påverkas av andras känsloliv.
Människor har i alla tider påverkat varandra emotionellt och det är ett fullständigt logiskt beteende hos ett flockdjur, och en väldigt viktig egenskap. Hästar märker ofta av vår sinnesstämning, problemet är i regel att kommunikationen bara är medveten från hästens sida.
Första steget är att lära sig känns sig själv och kontrollera sitt inre (oj, nu blir det flummigt som f...
). När man hittar lugnet i sig själv och själv är medveten om vad man faktiskt känner och varför, kan man börja sära på vilka känslor som är ens egna och vilka som är någon annans.
Ska tilläggas också att känslor inte bara är ledsamhet, glädje eller oro. Det finns tusentals nyanser och hur du tolkar en signal är för dig individuellt. Man kan avläsa mycket mer än bara glädje, oro eller sorg genom att lära sig tolka emotioner.