Hur kan man låta det gå så långt?

Sv: Hur kan man låta det gå så långt?

det där är tamejfan skamligt! Dessvärre har jag sett hundar som inte varit långt ifrån lika tjocka.
 
Sv: Hur kan man låta det gå så långt?

Ni skulle ha sett min morfars hund... Hon skulle väga ca 20 kg men vägde 40 kg.. En riktig tunna. :crazy:
 
Sv: Hur kan man låta det gå så långt?

Ja fy f-n Och sen får de cred för att de är så "duktiga" och bantar ner hunden.
Skulle inte få ha hänt från först början.

Får mig att tänla på en tant jag träffade som hade en så fet katt att han inte kunde röra sig... Jag tyckte synd om katten. Men tanten tycket så mycket om katten att hon gav den grädde varje dag. Det var hennes sätt att visa kärlek = sakta ha ihjäl katten.:mad:
 
Sv: Hur kan man låta det gå så långt?

Ja fy f-n Och sen får de cred för att de är så "duktiga" och bantar ner hunden.
Skulle inte få ha hänt från först början.


Men...jag förstår inte varför de inte skulle få cred för att de faktiskt HAR tagit tag i det och gett hunden ett hälsosammare liv?

Det är klart att det är konstigt och fruktansvärt att de lät det gå så långt, men VAD är meningen med att inte berömma dem för att ha rättat till det?
Förstår inte riktigt det...
Det är väl såna här historier som får andra med feta djur att tänka "jaha, man kanske borde göra ngt, om de kunde få sin hund att gå ner kanske vi också kan!":idea:

Tycker bara det är dumt att inte unna dem lite cred när de faktiskt lyckats ändra hela sin livsstil!
Tycker bara det är lågt!

De skäms säkert själva ändå!
Jag säger INTE att det är bra att de lät hunden bli så fet, men det är OTROLIGT bra att de insåg sitt misstag, och ändrade på det.
Långt ifrån alla gör det.

Så- cred till dem som gett sin hund ett bättre liv!
Och kanske bidragit till att andra också gör det nu!
 
Sv: Hur kan man låta det gå så långt?

Ja men det ansåg inte han. Han tyckte han var snäll som lät hunden äta allt gott han själv åt..
 
Sv: Hur kan man låta det gå så långt?

Någon som såg reprisen på veterinärerna på tv4 härom kvällen?
Jag menar damen med den feta labbetiken som hade livmodersinflammation. Hon hade fått restriktioner att sluta ge hunden kakor,och människan står och ger hunden det ändå. Hur kan man göra så mot en äldre hund? Ja yngre också men just i detta fallet var det äldre. Hon led ju av övervikten hade problem att röra sig.Hur fan kan man älska ett djur till döds????:mad: :cry:
 
Sv: Hur kan man låta det gå så långt?

Du tog orden ur munnen från mig!

Tänkte precis skriva om det.

Jag tyckte så synd om hunden, den var verkligen ohälsosamt tjock
 
Sv: Hur kan man låta det gå så långt?

Jag såg också det :crazy:. Det var ju bara sjukt! Han säger åt henne att hon inte får ge hunden det och två SEK efter så matar hon den...
 
Sv: Hur kan man låta det gå så långt?

fy vad hemskt! verkligen djurplågeri. att de inte åtgärdade problemet tidigare.. stackars hund, argh!
förresten mandy moore heter väl en skådis, är det kanske hon? fast hon är väl amerikan och det här var ju i london, men kan ju va hon ändå.. skulle inte förvåna mig om det var en kändis hund :angel:
 
Sv: Hur kan man låta det gå så långt?

Rachel Bilson var med på djurpolisen på animalplanet en gång.
Hennes hund var dåligt omskött:crazy:
 
Sv: Hur kan man låta det gå så långt?

Men herregud!!! :eek:
Stackars hund. Den är ju bantad nu men ändå, fattar inte hur man kan låta hunden bli så fet.
 
Sv: Hur kan man låta det gå så långt?

Jag blev i alla fall irriterad när jag lästa artikeln.... Tyckte bara den handla om hur duktiga de var. Gud vet hur mycket skada den hunden redan tagit som aldrig går att reparera.
Det är inte så att det händer över en natt... hoppsan min hund väger 100 kg!
Tycker fortfarande inte de ska ha cred. Det är deras förbannade skyldighet att se till att hunden mår bra.

Men det ligger kanske i min natur att vara oförlåtande;)
 
Sv: Hur kan man låta det gå så långt?

Och min natur är snarare FÖR förlåtande, så ngnstans oss emellan kanske kan vara lagom?:D



förstår inte heller hur man kan vara blind ända upp till 100 kg, när hunden bör väga hälften av det. Ok om man "inte ser" ngra kg, men 50 på en hund är ganska...tydligt så att säga:angel:

Men jag tycker fortfarande att de, som uppenbarligen varit så EXTREMT blinda, var duktiga som faktiskt öppnade ögonen och såg hur hundens situation var:)
 
Sv: Hur kan man låta det gå så långt?

Men shiit, oh jises, vad f*n, hur i h*lvete gick det där till:confused: :eek: . det var det j*vligaste jag sett:eek: :cry:
 
Sv: Hur kan man låta det gå så långt?

*harkel*

O jag som tyckte att min morbrors rottis på ca 60kg var stor när han levde :(

Håller med att det är djurplågeri. Men samtidigt vet man inte hur lätt ett specifikt djur har att gå upp i vikt.

Har som jämförelse en "tunna" till katt. Han e extremstor.
Blev så efter kastreringen för ett antal år sedan.
Gått på vet ordinerad mat nu under 3-4år nu, med strikt kontroll på mängden, men f*n heller att han går ner i princip ngt alls :eek:

/Tobbe
 
Sv: Hur kan man låta det gå så långt?

Du kanske aldrig hört talas om ordet hemmablind ?? Det är mycket vanligt att bli det...oftast ser man inget förröns någon annan påpekar detta...man ser inte saker bara för det alltid varit så och man blivit van. Tycker du sätter dig lite på för höga hästar och dömer utan pardon. Fast det verkar ju hemskt vanligt nuförtiden...jag är bättre än andra, racka ned på dom...även om folk rätat till sina misstag.
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 639
Senast: fixi
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 472
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
517

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp