Silver Girl
Trådstartare
Min skärm på mobilen har en rejäl spricka där en mini-flisa helt saknas så det är "öppet" ner i telefonen på framsidan. På baksidan fler sprickor men inga "hål". Hade en liten spricka innan men blev värre när jag tappade telefonen på en sten för ca två månader sedan men det har inte förvärrats ytterligare sedan dess. Batteriet är inte längre det bästa så jag hade ändå tänkt köpa ny telefon, men planen var att vänta till nästa år då den modell jag vill ha förhoppningsvis gått ner lite i pris. Jag har kollat vad det kostar att byta skärm + baksida och det är nästan halva priset för den nya telefonen så det känns inte värt det.
Men hur stor risk är det att telefonen slutar fungera? Jag inser att den inte bör tappas igen och att den inte bör bli blöt. Men om jag lyckas undvika detta? Eller är det bara en dum risk att inte byta? Vill ju inte förlora all den information man numera har i sin telefon, även om det mesta finns i molnet.
Men hur stor risk är det att telefonen slutar fungera? Jag inser att den inte bör tappas igen och att den inte bör bli blöt. Men om jag lyckas undvika detta? Eller är det bara en dum risk att inte byta? Vill ju inte förlora all den information man numera har i sin telefon, även om det mesta finns i molnet.