Hur i h-vete ska jag få ugnen ren?

fryckan

Trådstartare
Jag har lyckats få rejäla fläckar på ugnsbotten och jag var för slö för att rengöra på en gång så nu är de fastbrända ordentligt :banghead: Ugnen verkar vara nån självrengörande historia med keramikbeläggning.
Det står att man kan använda skurbollar i rostfritt (stål?) eller ugnsrengöring om det är väldigt smutsigt. Jag har provat cilit bang och ingenting hände.

Hjälp tack!

Jag har lyckats få rejäla fläckar på ugnsbotten och jag var för slö för att rengöra på en gång så nu är de fastbrända ordentligt :banghead: Ugnen verkar vara nån självrengörande historia med keramikbeläggning.
Det står att man kan använda skurbollar i rostfritt (stål?) eller ugnsrengöring om det är väldigt smutsigt. Jag har provat cilit bang och ingenting hände.

Hjälp tack!
Skurbollar är riktigt bra även till ugnen! Jag brukar börja med att stryka på såpa, värma till 100 grader tills det bubblar, låta svalna och sedan på loss med bollarna. Brukar bli riktigt bra.

Blir det inte repor av skurbollar?
JOO!

Det finns i min värld två sätt att göra ren ugnar.
1. Rejält med såpa och sedan sätts ugnen på 50-75 grader ett tag. Skura ur. Rent.

2. Det allra effektivaste. Ugnsrengöring. Alltså medel som är gjort för att göra ren ugnar. Jag använder det lika självklart som jag använder diskmedel till att diska.

Ugnsrengöring är antagligen inte det miljösmartaste (?) men är en räddare i nöden när det blivit rejält inbränt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka