Hur högt?

Sv: Hur högt?

Bellina skrev:
Okej...har ni blivit placerade någon gång då?:)
Om du frågar mig så har vi placerat oss rätt många gånger om man tänker på att jag bara har tävlat henne en säsong(alltså är inne på vår andra nu)

Med D-ponnyn tävlade jag upp till svårhoppning (1.35)
Unghästen går 1.10 - 1.20, ska väl förhoppningsvis kunna starta 1.30 innan sommarens slut om hon sköter sig. Siktar högt, mot Breeders. :p
Och sen hoppar jag 1.30 med den andra storhästen, ska debutera 1.40 i sommar om allt går vägen då jag satsar på juniorSM inomhus.

på min nuvarande ponny har jag bara tävlat L: D eftersom han inte har nån hoppvilja.. :crazy:

men har (eller näst intill) köpt en ny ponny som gått msv (c-ponny) så den siktar jag på o va med i sveland cup i augusti:) (L:B)

Har precis börjjat tävla 110 på min häst. Beroende på hur det går ska vi försöka starta 115 cm till hösten och/eller om det går jättebra försöka hoppa ngn CR på 120 cm till hösten/vintern, men det är långt tills dess och mkt kan hända.

Okej, jag har bara tävlat ridskolehästar. Då har vi hoppat som högt 60 cm. Men jag hoppas att jag kan börja tävla min ponny nu, för jag har bara haft dressyr sadel.:p

Med C-ponnyn tävlade jag 1,10 sist.

D-ponnyn har jag inte tävlat på länge då han fick en skada i höger bak, men den har läkt väldigt fint, och vi har börjat träna upp konditionen igen. F.ö kvalade vi in till SM för två år sedan :d

Startar första lokal 90-100 cm den tionde Juni, men är väll tänkt att gå upp i regional 110 innan sommaren är slut. Hon är så cool att det bara är att styra på och hålla i sig! :love:

Ponnyn är det syrran som tävlat under året pga att jag varit på min internatskola, men ska börja tävla honom jag med nu i sommar. LB-LA ska vi väll upp i innan sommaren är slut :)

Okej, vad roligt. Vart någonstans ska du tävla din första lokala?:p

Zara skrev:
Med D-ponnyn tävlade jag upp till svårhoppning (1.35)
Unghästen går 1.10 - 1.20, ska väl förhoppningsvis kunna starta 1.30 innan sommarens slut om hon sköter sig. Siktar högt, mot Breeders. :p
Och sen hoppar jag 1.30 med den andra storhästen, ska debutera 1.40 i sommar om allt går vägen då jag satsar på juniorSM inomhus.

Va roligt. Vilken tävling ska du debutera 1.40 på?
Ska du till solna nu på tisdag? :)

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 944
Hoppning Om det står att ett kval är i LE ponny, hur högt är det då (B-ponny). LD är väl 0,50 - 0,60 m? Kan det då vara 10 cm lägre?
Svar
2
· Visningar
898
Senast: cewe
·
Foder & Strö Nån som kan hjälpa mig, har ett hösilage med väldigt högt manganvärde (se bild). Hur ska jag balansera det med koppar o zink? Alltså...
Svar
1
· Visningar
328
Senast: skiesabove
·
Hemmet Har problem med att verkstaden ofta blir belamrad fort. Mycket hamnar på golvet eller närmaste bänkyta och det är så enerverande...
Svar
6
· Visningar
448
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka