Hur högt kan ja hoppa me D-ponny??

Z

zoowie

Hej.. Jag rider en maxad D-ponny 5-6 gånger i veckan. Jag rider mycket dressyr för han e inte den piggaste på att hoppa..:d . Men när jag väl hoppar me honom så kan det gå ganska bra. Har hoppat som högst me han 1,10.. Hur högt ska ja hoppa me han på träning...
P.S Har ingen hopp-tränare bara dressyr-tränare som jag kan fråga.
Snälla svara!!

Sv: Hur högt kan ja hoppa me D-ponny??

Det är aldrig höjden som räknas. Du kan hoppa så högt med honom som du känner att han klarar av

Tack för svaret..Här kommer en till fråga :d Hur ofta hopptränar du/ni i veckan??

jag hoppar en dag i veckan för tränare (om det inte är kurs den heljen) och en dag hemma. :)

okey..Rider du också D-ponny??

Hoppar oftast 2 ggr i veckan, en gång för tränare och en gång hemma.
Blir det ingen träning så hoppar jag två ggr hemma ;)

Jag hopptränar 1-2 ggr i veckan md tanke på hennes ålder (20 år)

Jag hoppar högst en gång i veckan på min häst.
Detta för att hon förut var väldigt trött på livet och allting och alltid slängde av i hoppningen (tvärstopp efter hindren.. :p )
Så jag vill inte förstöra det förtroende jag byggt upp med henne genom att pressa henne/hoppa oftare.

Men det beror helt & hållet på hur alltind känns. Känns hon inte bra alls så kanske ja väntar ännu längre med att hoppa, lr ibland så hoppar jag några dagar efter. Helt o hållet olika..

Men har du en häst som inte "är den piggaste på att hoppa" försök då göra det lite roligare/enklare/annorlunda så den ex inte får göra svåra saker varje gång, eller samma saker varje gång.
Hoppa alltid efter känslan. Känns hästen inte bra, ja hoppa då bara några längre språng med den så man inte håller på att gnata o tjata så den tycdker det är lika tråkigt nästa gång-

Liknande trådar

Ridning hej! jag har ett litet problem. min maxade c ponny från irland tycker typ inte om att hoppa. typ 2020 hoppade han jätte bra med sin...
Svar
13
· Visningar
1 697
Senast: Nikan
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 415
Senast: Strandad
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
707
Senast: Sesca
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare