Hur hittar ni flyg?!

SaraMara

Trådstartare
Sitter och googlar flygbiljetter till Cancun och inser att vi får två veckors charter med boende för typ vad reguljärbiljetter kostar - dessutom slipper vi i så fall lägga dubbla tiden på resa som om vi flyger enligt de (usla) alternativ jag hittat.

Hur gör man för att söka på vettiga reguljärbiljetter? Jag är helt orutinerad inser jag - vilja sajter använder man - hur hittar alla normala reguljäralternativ?

Jag är en idiot när det kommer till sånt här inser jag... :yuck:
 
Sv: Hur hittar ni flyg?!

Jag brukar köra ticket.se, eller skyscanner.net.

Men jag vette fan om vi brukar hitta billigare biljetter än andra. Ibland har vi köpt varsin flygstol på charter.
 
Sv: Hur hittar ni flyg?!

Jag är helt värdelös. Hittar bara biljetter för typ 20 000 kr och då reser vi i 30 h. Enkel väg (inte priset dock, men tiden)... :crazy:

Får bli charter igen, 11 h resväg och lika dyrt - inkl. boende... Tur jag inte jobbar på resebyrå. :D
 
Sv: Hur hittar ni flyg?!

Jag brukar köra ticket.se, eller skyscanner.net.

Men jag vette fan om vi brukar hitta billigare biljetter än andra. Ibland har vi köpt varsin flygstol på charter.

Skyscanner använder jag också men också Kayak som brukar kunna komma med något billigt ibland.
 
Sv: Hur hittar ni flyg?!

Jag hittar biljetter Landvetter-Cancun för strax under 10 000. 17 timmar ena vägen, 12 timmar andra.

Brukar utgå från reseguiden.se, den gav bäst resultat i ett test jag läste för ett tag sedan. Brukar sedan kolla även t ex flygresor.se, skyscanner och momondo. Men skillnaderna är aldrig jättestora.

Är i samma läge som du fast då gäller det Thailand nästa vinter. Biljetter finns för under 8000 men då är det 18 timmar ut och 30 hem. Då betalar jag hellre drygt tusen mer för flygstol på charter med 11-12 timmars flygtid.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur hittar ni flyg?!

Seat24 brukar jag använda mig av. Nu vet jag inte alls när du ska åka, men som ett exempel (maj) så finns det biljetter från Landvetter till Cancun för ca. 13 000 kr t o r, för två personer. 16 h ner och 18 h hem.

Från Kastrup kan man hitta tur-och-retur-resa för två personer för 11 000 kr. Restid 15,5 h dit och 13 h hem.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur hittar ni flyg?!

Glömde: det var 2 veckor i november jag tittade på. Gjorde ingen förskjutning av dagar, ibland kan man tjäna på det. Liksom om man väljer 15 dgr istället för 14, t ex.
 
Sv: Hur hittar ni flyg?!

Vi planerar att åka dyraste perioden såklart... :crazy: Tre veckor typ (rätt flexibla) över jul och nyår, avresa typ 20-23 dec ngn gång. Antingen från Sthlm, Gbg, Malmö eller KÖpenhamn, spelar ingen större roll.

Jag är nog naiv, trodde det skulle vara stor skillnad på priset gentemot charter att flyga reguljärt på långresor - men så verkar inte vara fallet. :(

Tanken var inte att sätta er i arbete och börja jaga åt mig (även om jag mycket tacksamt såklart tar emot hjälp), därav att jag inte angav några datum. :)
 
Sv: Hur hittar ni flyg?!

Ska du åka jul/nyår är det bara att slanta upp, både vad gäller biljetter och boende. Lycka till;)
 
Sv: Hur hittar ni flyg?!

Kollar för det mesta direkt på bolagens hemsidor.
Annars blir det flygresor.se eller den smidigaste hipmunk.com (visar resultaten som ett slags schema, svårt att förklara men sök på vad som helst och kolla in resultatssidan. Oslagbar!)
Enligt de jag mött som jobbar inom flygbranchen är biljetterna billigast reguljärt ca 5 veckor innan avresedatum, men det kanske inte är värt risken iom att det är jul och allt antagligen kommer sälja slut?
 
Sv: Hur hittar ni flyg?!

Jag är nog naiv, trodde det skulle vara stor skillnad på priset gentemot charter att flyga reguljärt på långresor - men så verkar inte vara fallet. :(

Jodå men inte på julen. Alla skollov är biljetterna dyrare. Nu har du dessutom skollov både i Sverige och Danmark så då är priserna på Kastrup heller inget som hjälper (som t.ex. höstlovet kan göra då danskarnas är tidigare).

Förövrigt vill alla expats också åka hem då även om just Stockholm och Köpenhamn inte har några jättemängder. Mina kollegor som ska hem till sina föräldrar och andra runt om i Europa över julen svär alltid över priserna då.
 
Sv: Hur hittar ni flyg?!

seat24.se, har hittat galet billiga biljetter där, men då har det också inkluderat sega mellanlandningar. Åkte till Aten i höstas via både Zürich och Genève och dessutom med en natt på flygplatsen i Zürich :D Men det var ju billigt :angel:

I övrigt brukar jag också boka direkt från reguljärbolagen, och det är klart att jag letar efter låga priser men jag jagar inte hundralappar om jag ska åka långt. Då betalar jag hellre lite extra för smidiga mellanlandningar, bra service och att skatter och bagage är inkluderat.

Sist jag var i Cancun åkte vi KLM till Mexico City och sen något inrikesbolag till Yucatán, kommer inte ihåg vilket dock.
 

Liknande trådar

Fordon Jag har börjat fundera på att köpa en husbil, men inser ju vad de kostar. Har då gått över till att fundera på om husvagn är ett...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
11 730
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade några gamla anteckningar som jag skrev för 7-8 år sedan: “Jag önskar att jag kunde få en injektion med livslust som varade...
Svar
0
· Visningar
1 432
Senast: cassiopeja
·
Fritid Jag har funderat över det här ett bra tag nu och jag vet inte hur eller vart jag ska annonsera för att hitta människan jag söker...
Svar
3
· Visningar
1 034
Senast: buschiq
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp