Hur hittar man "transportsidor" på fb? Eller annanstans?

Skjøldur

Trådstartare
Jag har ett litet problem. Jag vill väldigt gärna ge min storebror tre kycklingar, men det är så långt till honom, ca 70 mil. Om jag tar en stor låda och lägger torv i botten + gurka och bröd till kycklingarna så klarar dom lätt en hel, lång dag utan att man öppnar lådan. Det kommer inte att lukta om den så att det märks. En kompis hade för sig att det finns sidor på fb där folk som ska resa kan erbjuda sig att transportera mot ersättning, men ingen av oss har en aning om vad det heter.

Klarar sig en hel dag - nja?
Transport innebär ju växlande temperaturer, att bli omskakad etc.

Tvivlar på att det är så bra att skicka dem i en stor låda där de kan kastas runt om fordonet kränger eller hoppar i ett gupp.

Är med i en grupp för kaniner för man ibland efterlyser någon som åker den och den sträckan eller meddelar att man har möjlighet att ta med djur när man åker en särskild rutt. Så fråga i en grupp för hönsintresserade? Men en transportbur där du täcker gallret i nederkant hade jag föredragit för en sån tur, så de får ljusinsläpp. Annars kan jag inte tänka mig att de tar skada av att åka i ett baksäte en dag om de har mat, vatten och utrymme. Man får ju anpassa hastigheten om man är ute på skitvägar men det inser väl alla.

Det finns ingen som säljer kycklingar i närheten av honom som du kan köpa av och att du sedan kommer överens med personen som säljer dem att kanske lämna de hos din bror?

Jag har ett litet problem. Jag vill väldigt gärna ge min storebror tre kycklingar, men det är så långt till honom, ca 70 mil. Om jag tar en stor låda och lägger torv i botten + gurka och bröd till kycklingarna så klarar dom lätt en hel, lång dag utan att man öppnar lådan. Det kommer inte att lukta om den så att det märks. En kompis hade för sig att det finns sidor på fb där folk som ska resa kan erbjuda sig att transportera mot ersättning, men ingen av oss har en aning om vad det heter.
https://www.facebook.com/groups/615194655206222/?ref=ts&fref=ts

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 428
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama