Hur hittar man fölen?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Jenni73
  • Startdatum Startdatum
J

Jenni73

Halloj,
Jag köpte för ett tag sedan ett holsteiner sto från holland. Jag vet att hon haft föl tidigare men eftersom jag inte har haft kontakt med den förra ägaren så har jag inte fått fram information om dessa. Och vill jag ju gärna

Jag har skickat mail till KWPN och tänkte skicka till stamboken i holstein men hittar inte någon www adress.

Hjälp mig hur fortsätter jag??

//Jenni

Varför inte börja med att kontakta förre ägaren? KWPN borde kunna svara om hon är reggad där. :)

Förra ägaren snackar inte engelska :( och inte heller svenska.

//Jenni

Bara att maila och fråga. Har nyss fått svar från holländska shetlandsförbundet om mitt stos avkommor i Holland. Det tar en vääldans tid men sen kommer en brydlig lista med all tänkbar information. :D

återupptar denna tråden.

Jag har fått svar från KWPN att hon fått ett föl där efter Marlon 2003.
Hos Holsteiner Verband har hon fått 3 föl:
1993 e:Constant hingstföl
1995 e:Cantus hingsföl med meriterna:with results in jumping, Kl. M 9 rankings(vad betyder K1 och M 9 rankings?)
1996 e:Acobat II stoföl.

Detta ger ett intervall mellan 1996 och 2003 när hon har föl registrerade i dessa förbund. Vad finns det mer för förbund?

Vad jag har hört så har hon stått på ett stort stuteri som sponsrade bl a bröderna Schröder(eller vad dom nu heter) men som gick i konkurs. Det lär ha varit ett väldigt fint stuteri som producerade mycket bra hästar. Men stuteriet hade lite storhetsvansinne och gick i konken pga det.

Någon som har lite information eller tips på hur jag går vidare? Eller information om ovanstående hingstar?

//Jenni

Liknande trådar

Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
953
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 626
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 776

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka