Hur hittar man boots som passar?!

F

FidoDog

Trots att det var flera år sen jag tog steget in i w-världen så har jag ännu inte hittat några boots som passar. Jag har problemet med att dom glappar för mycket om hälen... Skoskav är årets understatment!! :o

Så nu till min fråga: Hur hittar jag boots med bättre passform? Lacers är inte ett alternativ.

/FidoDog :smirk:

Sv: Hur hittar man boots som passar?!

När jag köpte mina boots ansåg de i affären att de helst skulle glappa lite i hälen men däremot sitta bra över vristen. Varför vet jag inte riktigt (eller om det bara var ett försäljningsknep :confused: ), men jag har iaf aldrig fått skoskav av dem. Jag har Ariat och tycker att de är sköna, men vilka som passar bäst beror väl på hur ens fötter ser ut...

Här är en som inte heller trivs i boots :crazy:. Kan helt enkelt inte ha dem! Tycker dom halkar omkring på foten... Smyger omkring i kängor med snörning från Hööks, syns ju inte vad man har under jeansen :angel:

Jo, jag har oxå fått lära mig att det ska glappa lite lätt om hälen när man provar dom första gången.

Men nu när jag tänker efter så... Det finns väl olika storlekar på bredden?? Iaf på det amerikanska bootsen? Men hur ska man veta om man är smal, normal eller bred om vristen....?

Är det stor skillnad mellan dam och herrboots? Jag har kanske helt enkelt provat fel sort.... :o

/FidoDog:smirk:

Lakota boots sitter kanonbra..

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 648
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 151
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 345
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar