Hur hittar djurskyddsinspektören?

C

carwes

Vi har via tidning fått meddelande om att djurskyddsinspektioner ska ske under våren i vår kommun. Några av oss satt och filosoferade på hur i hela världen inspektören ska hitta alla dessa hästar/stallar de ska kolla?
Det finns ju inget gemensamt register för hästägare. Eller?
Där vi syns är väl försäkringsbolagetoch förening där hästen har passtillhörighet.
Eller går man på mun till mun information när de väl börjat åka på inspektion?

Sv: Hur hittar djurskyddsinspektören?

Tror att de flesta utgår från lantmäterietskartor och ser var det kan finnas gårdar som kan ha hästar. De åker också omkring och ser en häst kan de komma in.
Sedan vet jag inte om det enligt tidningen bara gäller hästar eller även andra djur. För alla lantbruk oavsett om de har djur eller vilka djur de har kontrolleras regelbundet.

Oss "hittade" de när vi skickade in färdiganmälan på stallbygget, så det finns ju faktiskt register på sånt + taxerade jordbruksfastigheter t ex. Samt för de som har tillstånd för hästhållningen, och sen ser de ju också om det finns stall och hagar.

Alla små ställen och gårdar kollas upp oavsett häst eller andra djur.Mkt bra tycker jag. Om man inte tycker om att dom kommer har man nått att dölja anser jag.
Dom dök upp hos oss och de gick jätte bra mkt trevliga.

Japp, jag har inget emot att de kommer och inspekterar, ville bara berätta om hur vi "hittades".

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 960
Senast: Fiorano
·
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
32 291
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 782
Senast: svea
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 431

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka