Hur hitta vilken slags päls?

Rie

Trådstartare
Jag ärvde en päls från min mor. Jag har knappt använt den och nu har den - konstigt nog, eller hur??:angel: - "krymt i garderoben".
Jag tänker sälja den - men har glömt vad det är för skinn. Jag har ingen aning.
Hur ska jag söka för att hitta (bilder?) vad för slags päls det är?
Försökt googla utan framgång.
 
Sv: Hur hitta vilken slags päls?

Det är nog inte räv om det är till någon hjälp.
Det finns ingen pälsbutik i närheten av dig där du kan fråga och kanske också få en värdering?
 
Sv: Hur hitta vilken slags päls?

Jag skulle chansa på sjubb. Kan kanske vara bisam men de brukar vara "ulligare", sjubb har mer glatta täckhår. Men bäst är nog att du tar den till en körsnär så kan de avgöra
 
Sv: Hur hitta vilken slags päls?

Det finns inte någon affär som säljer pälsar i min stad eller jobbstaden, däremot en som säljer skinnjackor.
Får väl ta med den dit och höra vad de säger, om de kan hjälpa till.
 
Sv: Hur hitta vilken slags päls?

du har ingen pälsbutik i närheten där du bor, eller en duktig jägare? det är nog lättare att se och bedöma irl.^^
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
454
Senast: cassiopeja
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 547
Senast: tott
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 822
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp