hur hitta tyskt sto samt hingst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare furioso
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 700

furioso

Trådstartare
Jag vet att man ju borde kunna detta nu vid det här laget men hittar ej mamman eller pappan eller morfar till min nya häst..(om den går i genom bes:)) . Har förstått att Corland är farfar o morfar heter Morengö o mamman Mambo (svår klass hopp). Men hittar ej när jag söker på Google...någon som vet? Tror mamman är tysk.

Sv: hur hitta tyskt sto samt hingst?

hon är uppväxt i ungern på statsstuteriet o är brännmärkt "under sadeläget" men har enligt källa alltså tysk mamma som tagits in till Ungern. Ingen som kan ngt om Merengö alt Pride eller Mambo?:confused: Så tacksam för era svar!!

Det finns en ungersk häst i Tyskland "Oliver 46" som tävlas i par i körning som är efter Merengö I-24 ee. Merengö I. Ungrarna har ju fina hästar i körning.

Senast ändrad:

Vem är Pride?

Kan du inte lägga ut hela stammen på hästen så är det lättare att se vad som går att hitta!

Andante E.Pride(corland) U. Mambo Ue. Merengö (aldante? Ahorn -luckyboyxx)

Har du fullständig stam på Pride och Mambo?

Gärna mor och morfar på Pride!

Jag tvivlar på att mamman är tysk. Kan inte hitta något alls. Ska kolla lite till!

Åh! Tack så jättemkt!! Verkligen!! Ja hon är verkligen lik pride på huvudet! Ja, hon skall enligt försäljaren ha en tysk mamma som gått svår klass. Skall fråga igen....:smirk: Man vet aldrig...Men konstigt att Merengö ej går att hittas!!

vet ej så mkt mer om min fina vackra pålla men fick höra att hennes ev helbror kom 16e plats på EM i fältävlan....var ser man resultat på EM tro?:confused:

Info om hingsten Mambo , Hannoveraner f.1981 mbrun 1.68 e.Maat II - Steinklee - Lukas. Godkänd i Rheinland och Westfalen. Ägdes av NRW Landesgestüt i Warendorf. Totalindex HLP 106,8.
1 godkänd son, 6 döttrar med Staatsprämie.
48 avkommor har tävlats , ingen i svår klass.

Ja, det är ju lite skillnad om det är hingsten som heter Mambo och inte mamman! ;)

E. Pride U, Mambo ue. Merengö

Ja, det kan man ju säga att det är!!!:angel:

Jag vet inte om det hjälper något, men jag har hittat en ungersk Marengö som är efter Merengö XX undan Keszthely Hetera.

Verkar finnas många Merengö med lite olika siffror efter :D

Min ungerska är *harkel* obefintlig, men jag tror att man här kan söka på hästar och ev resultat ? :confused:

http://www.dijugratas.hu/

Någon som kan ungerska :angel: ?

Jag vet inte om det hjälper något, men jag har hittat en ungersk Marengö som är efter Merengö XX undan Keszthely Hetera.

Verkar finnas många Merengö med lite olika siffror efter :D

Min ungerska är *harkel* obefintlig, men jag tror att man här kan söka på hästar och ev resultat ? :confused:

http://www.dijugratas.hu/

Någon som kan ungerska :angel: ?

Tack!! ja måste vara den!! Ja, verkligen!! Kan någon ungerska? :D

hejsan!
vare andante som du provred?
provred henne igår, men jag hittade henne inte på samma annons som du, på min heter mamman lady och hon kostar 125.000. Varför köpte du inte henne? Tyckte att hon var fin att rida o har ringt o sagt att jag e intresserad av henne. / Malin

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 084
Senast: Mia_R
·
Avel Hejsan! Jag har letat och googlat överallt för att hitta info om min tyska häst. Men jag får inte fram något. Tänkte om det finns någon...
Svar
8
· Visningar
2 547
Senast: KickiH
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 914
Senast: Kisseninan
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 550
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka