Hur hård ridning?

maoulina

Trådstartare
jag är medryttare på en new forest på 17 år som jag varit i snart ett år. och man kan säga att det bara är jag som rider henne för tillfället. hon har varit tävlad och i god kondition för lite mindre än ett år sen, och nu över sommaren så har hon blivit rund som hon oftast blir. jag hinner rida henne max 3 ggr i veckan. hur tycker ni jag ska rida henne nu när hon inte är i god kondition och eventuellt kunna träna upp henne och få henne fin igen?

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 453
Senast: Roxy
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 760
Senast: mamman
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 489
Senast: Sesca
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 853
Senast: Miiikaela_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama