Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Väldigt ot sett till stormen men buttermilk är restprodukten man får när man gör smör dvs man köper grädde, ser till att den är runt 16 grader och vispar den sen så att man får smör och kärnmjölk. Enkelt att göra själv men ingen citron eller vinäger iDet går att göra buttermilk själv dock. Det gjorde jag när jag bakade en chokladkaka. Mjölk och citronjuice (eller vit vinäger) !
Smör görs oftast på syrad grädde, så röra i filmjölk och låta stå några dagar först kan vara en idé om man vill köra all in.Väldigt ot sett till stormen men buttermilk är restprodukten man får när man gör smör dvs man köper grädde, ser till att den är runt 16 grader och vispar den sen så att man får smör och kärnmjölk. Enkelt att göra själv men ingen citron eller vinäger i
Väldigt ot sett till stormen men buttermilk är restprodukten man får när man gör smör dvs man köper grädde, ser till att den är runt 16 grader och vispar den sen så att man får smör och kärnmjölk. Enkelt att göra själv men ingen citron eller vinäger i
Recept här. Funkar bra !Smör görs oftast på syrad grädde, så röra i filmjölk och låta stå några dagar först kan vara en idé om man vill köra all in.
Citron/vinäger använder man väl för att göra (färsk)ost utan löpe? Så det man får då borde bli någon typ av vassla.
Ja, och det stackars kattehemmets tak, inkl isolering ligger ju på spåret plus en lampindustris plåttak. Det mesta tas väl med maskin men dom får nog plocka en del för hand. Tisdag trodde dom väl att stambanan skulle vara ok att köra på.Jag såg att mina kollegor (förmodligen din son också) hade verkligen att göra i Töreboda! Massor av kontaktledning och stolpar på järnvägen som gått sönder när plåten flög över
Jodå här har det varit lugnt. Välbehövligt regn fick viHade ni också oväder i natt?
Har ni klarat er från sönderblåsta saker?
Ja det är isolering överallt, har aldrig sett så många skylifts, lastmaskiner och byggfirmor i byn på samma gång.Ja, och det stackars kattehemmets tak, inkl isolering ligger ju på spåret plus en lampindustris plåttak. Det mesta tas väl med maskin men dom får nog plocka en del för hand. Tisdag trodde dom väl att stambanan skulle vara ok att köra på.
Väldigt ot sett till stormen men buttermilk är restprodukten man får när man gör smör dvs man köper grädde, ser till att den är runt 16 grader och vispar den sen så att man får smör och kärnmjölk. Enkelt att göra själv men ingen citron eller vinäger i
Såg att jag inte fick med länken igår. Jag satt på ett ställe med väldigt dålig täckning.... Här kommer den:Smör görs oftast på syrad grädde, så röra i filmjölk och låta stå några dagar först kan vara en idé om man vill köra all in.
Citron/vinäger använder man väl för att göra (färsk)ost utan löpe? Så det man får då borde bli någon typ av vassla.
Poängen var att det alltså inte är kärnmjölk du gör med den metoden, utan något som går att använda som ersättning för kärnmjölk i bakrecepten.Såg att jag inte fick med länken igår. Jag satt på ett ställe med väldigt dålig täckning.... Här kommer den:
https://tastesbetterfromscratch.com/how-to-make-buttermilk/
Funkar bra med mjölk + citronjuice till bakning. När jag gör pannkakor brukar jag blanda ca hälften-hälften yoghurt och mjölk...
Ja, självklart är det så.Poängen var att det alltså inte är kärnmjölk du gör med den metoden, utan något som går att använda som ersättning för kärnmjölk i bakrecepten.