Araminta
Trådstartare
Som kanske anas redan vid rubriken så dricker jag inte kaffe. Däremot så har jag kaffedrickande besökare då och då och äger därför både en pressokanna och en förpackning kaffe. Jag överlåter glatt allt bryggande till besökarna men blir ju som värd oundvikligen stående med disken. Hur hanterar man enklast den blåsiga sörjan som blir kvar i botten på kannan?
Det känns på tok för blött för att hälla rakt ner i matavfallet. Ner i vasken ska det ju inte heller. Jag har försökt låta sörjan torka upp innan men det tar längre tid än vad jag har tålamod att ha smutsig disk stående. Och ska man verkligen behöva gräva ur sörjan medelst sked och slickepott för att få ur allt kladdigt pulver?
I-landsproblem men jag behöver hjälp!
Det känns på tok för blött för att hälla rakt ner i matavfallet. Ner i vasken ska det ju inte heller. Jag har försökt låta sörjan torka upp innan men det tar längre tid än vad jag har tålamod att ha smutsig disk stående. Och ska man verkligen behöva gräva ur sörjan medelst sked och slickepott för att få ur allt kladdigt pulver?
I-landsproblem men jag behöver hjälp!