Hur hanterar man kaffesump?

Araminta

Trådstartare
Som kanske anas redan vid rubriken så dricker jag inte kaffe. Däremot så har jag kaffedrickande besökare då och då och äger därför både en pressokanna och en förpackning kaffe. Jag överlåter glatt allt bryggande till besökarna men blir ju som värd oundvikligen stående med disken. Hur hanterar man enklast den blåsiga sörjan som blir kvar i botten på kannan?

Det känns på tok för blött för att hälla rakt ner i matavfallet. Ner i vasken ska det ju inte heller. Jag har försökt låta sörjan torka upp innan men det tar längre tid än vad jag har tålamod att ha smutsig disk stående. Och ska man verkligen behöva gräva ur sörjan medelst sked och slickepott för att få ur allt kladdigt pulver?

I-landsproblem men jag behöver hjälp! :o
 
Som kanske anas redan vid rubriken så dricker jag inte kaffe. Däremot så har jag kaffedrickande besökare då och då och äger därför både en pressokanna och en förpackning kaffe. Jag överlåter glatt allt bryggande till besökarna men blir ju som värd oundvikligen stående med disken. Hur hanterar man enklast den blåsiga sörjan som blir kvar i botten på kannan?

Det känns på tok för blött för att hälla rakt ner i matavfallet. Ner i vasken ska det ju inte heller. Jag har försökt låta sörjan torka upp innan men det tar längre tid än vad jag har tålamod att ha smutsig disk stående. Och ska man verkligen behöva gräva ur sörjan medelst sked och slickepott för att få ur allt kladdigt pulver?

I-landsproblem men jag behöver hjälp! :o

Om man inte har en rabatt att halla ut den i (som nar jag ar ute med husbussen) sa kan man halla det pa en bit (bra kvalitet, om det finns) hushalls papper och krama ut overskotts vatskan. Jag har haft press kanna sedan 80 talet nar det bara gick att kopa i Frankrike, och har lart mig att halla pa lite mer vatten sa jag kan "Swivel runt" pa allt sa all sump foljer med nar jag haller ut det. Vill man inte kladda med hushallspapper (eller bara har sadant som loses upp av vatska) kan man anvanda kaffe filter att halla ut det genom.

Hemma har vi en "garbage disposal" och kor ner det med allt annat koksavfall sa tar kommunen hand om all komposterande.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp