P
Poppan2006
Ca 1,5 mån av nf-ras och stark och envis som synden. Bryr sig ej om mamma alls. Jag kommer i närheten av henne bra i box för att sätta på grimma. När sen grimskaftet skall på så går hon runt bort från mej, får locka och ta tag i grimman och då kastar hon sig bakåt. Ute är det nästan lönlöst att få tag på henne. Jag är helt själv att hålla på tyvärr!
Om jag får tag på henne går hon bra att leda i lina samtidigt m mamma. Har tränat ngr ggr på att leda själv och det fungerar men går sakta.
Jag sitter och "pratar" med henne varje dag så hon känner mig!! Men ingen av de andra föl som jag fått tidigare har varit sådan här.
Har ni några tips??
Vågar inte ta av grimman ute för då får jag aldrig tag på henne. Tyvärr har jag anmält henne till visning om några veckor
Om jag får tag på henne går hon bra att leda i lina samtidigt m mamma. Har tränat ngr ggr på att leda själv och det fungerar men går sakta.
Jag sitter och "pratar" med henne varje dag så hon känner mig!! Men ingen av de andra föl som jag fått tidigare har varit sådan här.
Har ni några tips??
Vågar inte ta av grimman ute för då får jag aldrig tag på henne. Tyvärr har jag anmält henne till visning om några veckor