Hur hålla vit häst vit??

Sv: Hur hålla vit häst vit??

Har ett litet tups... :smirk:
Det är att rykta 100 gånger på varje fläck, med en rotviska.
Det fungerar för det mesta men om det inte gör det är det potatismjöl som gäller (varmt vatten och potatismjöl, som nämndes innan) :D
Skimmlar är ändå sötast! :love:
(fast själv har jag en fux :d )

-kl-
Om hästen tvättas regelbundet så brukar det gå att bara borsta väck det. Det går iaf på min skimmel, man får ta en grov borste och borsta på det ett par gånger sen är smutsen väck! Och då har hon ändå tunna fina strån men den är tjock som tusan (jag brukar jämföra den med kaninpäls, sån päls har hon) Om man använder pälsglans så sätter sig inte skiten så hårt heller, så den blir lätt att borsta bort.

Har idag testat potatismjölvarianten och det fungerade ypperligt!:bump:

jag vet en som gnuggat med yes diskmedel med jättebra resultat. men jag undrar om det kan vara bra? för starkt kanske :confused:

Är det handdiskmedel borde det ju inte vara någon större fara, det är ju
väldigt milt, vi doppar ju händerna i det flera gånger om dagen.
Fast å andra sidan är det kanske är fullproppat med parfym och grejer,
jag har tyvärr inte koll på innehållsförteckningen :D

Haha, jag håller med. ;) De är väldigt ombytliga. Hösten ska det vara bruna och gula. På sommaren dock tillkommer ytterligare än färg: grön.
Jag brukar försöka förklara för min häst att jag köpte en vit häst föra att jag tycker om vita hästar. Han lyssnar dock inte. :mad: :angel: ;)

Ytterliggare ett tips: Plasta in hela hästen :idea:

Ja den där plast-varrianten kanske bör testas, muhaha! :devil: Blir tokig på min smuts-häst, fast nu har det regnat så mycket ett par dagar så han har faktiskt inte rullat sig och en del av det beigea (stavning?) har försvunnit, första gången på länge jag har gillat regn, haha!

Haha, tur för dig. Hoppas regnet håller i sig. ;) Min pojke rullar sig ännu mera när det regnar. Han vill verkligen inte vara vit. :devil:

Gula vläckar är ju ett göre, men jag har ett annat problem......
Vad gör man när hästen är beige åp HELA halsen där inte täcket ligger till och resten av hästen är vit? Fungerar varmt vatten och potatis-mjöl där också?

Han ser verkligen förskräcklig ut med sin hals och sedan går där en helt jämn kant där det sedan blir vitt under täcket..

Tack på förhand, förlåt om jag kapade tråden lite :angel:[/QUOT

Det finns hood att köra som man trär på över huvudet och ner över halsen. Kanske inget man vill använda dagligen men är perfekt inför tävlingar. Visst ser kusen ut som fantomen men nån natt då och då kan de säkert stå ut med det.:banana:

OOO,då kanska jag ska testa det på min pållas mule och strumpor som nu är lite grå,brun gula! :idea:

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 861
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
921
Senast: Fiorano
·
Hästvård Alltså HUR håller ni svansarna vita på era skimlar? Vickan har en rejäl svans, räcker till åt säkert tre svansar! Tjockleken gör den...
2
Svar
21
· Visningar
1 181
Senast: IngelaH
·
Kläder & Bli fin Kan någon förklara detta? Jag åt sushi idag och hade en vit blus (förstås). Naturligtvis fick jag en liten soyaprick på den nytvättade...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 097
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar