hur hade ni tolkat detta?

Y

yodi

vet verkligen inte om jag är ¨på rätt forum :confused:

jag är fodervärd på ett varmblodigt travar sto, hon var betäkt när hon flyttade hem till mig, hon fölade hos mig och jag tog hand fölet till det var avänt. stoets och fölets ägare (äg står naturligt viss som upfödare) hämtade då fölet som sedan såldes.

jag har sedan via atgs sökmotor lyckats hitta avkoman och vart den står på träning, det visade sig att tränare hade en hemsida och lämnat en mail adress dit man kunde skika frågor om man ville.

om jag skriver till tränaren och frågar om hästen (hur den har blivit som personlighet ovs inte om hur det går på träningen)

hade ni tyckt att det var ok eller hade ni tolkat det som försök till "spionage".

Jag tycker inte det är "spionage", utan jag skulle tycka det var trevligt...ännu bättre är väl att fråga ägaren...

Jag sålde en uppfödning förra året till en tränare, varenda gång jag ser honom lämnar han självmant rapporter :) självklart är man intresserad över hur det går för fölen i framtiden... :love:

det e defenetift inte spioneri....
det e väl bara bra att man kollar upp hästen...har man haft hand om dom säger det väl sej själv att man vill veta hur det går för dom... :)

Helt ok !

Vi har kontakt med alla våra sålda avkommor.......eller rättare sagt deras ägare/tränare. ;) Ingen har hittils tagit illa upp när vi hört av oss utan enbart varit positiva och lämnat rapporter om hur hästarna har det.

*lånar yodis tråd lite*

Är det samma sak om man frågar gamla tränare och uppfödare frågor om en pensionerad travares travarkarriär - skador, veterinärer, behandlingar, temperament, foder, träning m m?!?
Man blir ju lite osäker och försiktig, men man är ju så himla nyfiken!!!

Tror ni man blir ignorerad om man hör av sig travbanor för målfoton och sånt...?

Jag har pratat som hastigast med min hästs uppfödare. De tyckte inte alls det var konstigt att jag frågade och de frågade i sin tur om hur det gick osv.

Så länge du är trevlig så svarar nog de flesta på frågor. :)

Om hästen har stått hur någon "jättestor" tränare är det kanske inte säkert att de kommer ihåg just den men annars tror jag att de flesta snällt svara på frågor om de har tid.

Man kan ju inte få mera en ett nej... så det e ju bara att fråga på, om man inte frågar får man heller inget veta!
Det beror nog på hur länge sedan hästen startade men vissa banor har nog t.o.m filmer kvar man kan köpa. kolla under sport info på travsport.se där kan en del resultat ligga kvar. För många årsedan när jag red på ridskola (ganska länge sen) så brev växlade jag med nästan alla uppfödarna, det är ju inte så svårt att få tag på bilder på hingstarna men vill man åt stona så e det ju uppfödaren man ska höra av sig till. Det e nåt man får räkna med som uppfödare tycker jag.

självklart vill man veta hur det går för sina bäbisar! :love:
det tror jag ingen kan ta illa upp över. du är ju trots allt "mamma" även om du inte står som uppfödare på pappret.
det är alltid kul att få reda på om man gjort permanent intryck på sina föl.
t.ex. blir jag alltid stolt som en mor när någon berömmer mina f.d. föl. det är ju naturligtvis tack vare mig som de är så välartade och trevliga att hantera!

:banana:

*lånar yodis tråd lite*
Tror ni man blir ignorerad om man hör av sig travbanor för målfoton och sånt...?

Jag ringde Fotojouren i Romme och frågade om målfoton på mitt kallblod och dom var hjälpsamma. Tyvärr hade firman som fotade -96 (när hon tävlade) gått i KK, så det fanns inget arkiv kvar. Jag har också mailat Kanal75 + dom flesta travbanorna och dom var också glada att hjälpa till. Jag lyckades dock inte få tag på något målfoto. :(
Lycka till! :)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 728
S
Hästhantering Jag satt och funderade lite om ett par grejer och nu undrar jag hur ni tycker och tänker angående hästhanteringen här nere.Jag skriver...
Svar
13
· Visningar
1 910
Senast: Safira63
·
D
Ekonomi & Juridik Hej Jag är ny på detta forum och heter MArtine kallas Tine kort & gött. Har tidigare i mitt liv tränat/tävlat med olika typer av...
Svar
10
· Visningar
1 348
Senast: Cizma
·
Hästmänniskan I passansökan för den varmblodiga travaren står det att veterinär/godkänd id-kontrollant får fylla i konturdiagrammet. Nu till min...
Svar
3
· Visningar
1 076
Senast: amalia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama