Hur hade ni tolkat det här?

Sv: Hur hade ni tolkat det här?

Första graviditeten berättade jag det genom att jag gav honom 3 röda rosor med kort som det stod Grattis pappa XXXXX på.
Nu andra gången skickade jag ett SMS, åh vad romantiskt va?! Nä, denna gången var det inte lika speciellt att berätta för vi hade pratat om det varenda dag och hoppats och funderat på om det tagit. Jag hade pratat om vissa grav symptom och trodde att jag var gravid så han visste att jag skulle göra grav-test någon dag.

Jag gjorde ett graviditets test idag.
Jag fick minus men det blev inget sträck i kontrollrutan vad kan det bero på?

Testet fungerade inte. Strecket i kontrollruta är just för att kontrollera att testet funkar som det ska. :)

Nu har jag testat med apotekets egna - apoliva eller vad de heter och med ett gravtest från testlagret.

Så sammanlagt har jag testat 2 clearblue, 1 apoliva och 1 testlagret... Och alla 4 har visat plus eller att jag är gravid :bump:

Får väl ta och lita på de där testerna nu :angel:

Grattis!
Jag var också sådär - tog 2 st Apoliva och 2 RFSU för att jag skulle våga tro på det. ;) Nu tror jag dock - annars skulle jag inte må som jag gör. :D

Men jag känner ingenting...Mår precis som vanligt. När började du känna symptom?

grattisgrattis:) jag var oxå nojig i början:D(typ 2 apotekets, ett annat som ja inte kommer ihåg och två vanliga stickor... måste ju va på säkra sidan...) men nog allt var det ett plus, elias är snart 6 mån...:) jag hade inte ett enda typiskt "gravsymtom" förutom en växande mage...
jag lade testet på bordet ovanpå posten när jag kom hem från jobbet, sambon såg inte det direkt så frågade om han kollat "posten" då gick de upp ett ljus:)

Vissa känner inget alls på många månader, jag kände redan ett par dagar efter ägglossningen, tuttarna växte :eek:. Tyvärr finns inga regler alla följer ;)

Supergrattis förresten.

Tack alla!

Skönt det där med att man kanske slipper några symptom. Det enda jag har känt är lite molvärk längst ner i magen. Precis som början på mensen, så varje gång har jag rusat på toa för att kolla. Men annars mår jag som vanligt, men som sagt jag är ju bara i vecka 5.

Jag skickade en bild på pluset via mms till sambon, han svarade inte på det. Men 20 min efter jag skickat messet hör jag hur han kommer hem! (Jag var ledig denna dagen, men han var inte det.) Jag berättade då om min nojja att det kanske var falskt plus. Så han gick och köpte ett nytt test på apoteket och så testade vi tillsammans. Och fick båda se det positiva beskedet igen :love:

Min sambo är jätteglad, och det är jag oxå men nu det senaste dygnet har jag börjat känna lite ångest. Jag vet inte för vad egentligen :confused: Det är ju det här vi velat hela tiden och fortfarande vill. Mina tankar går lite åt: "Vad sjutton är det vi har gett oss in på?" "Klarar vi det här?" "Ett barn!"
Någon annan som kände så i början?

Min sambo är jätteglad, och det är jag oxå men nu det senaste dygnet har jag börjat känna lite ångest. Jag vet inte för vad egentligen :confused: Det är ju det här vi velat hela tiden och fortfarande vill. Mina tankar går lite åt: "Vad sjutton är det vi har gett oss in på?" "Klarar vi det här?" "Ett barn!"
Någon annan som kände så i början?

Ja! Så tror jag de flesta känner, även de som planerat och längtat. :)

Sådär känner typ alla!! Så kan jag till och med känna nu med andra barnet. Helt normalt och ni kommer klara detta galant!

Hehe, jag kan känna så fortfarande och är i vecka 39 :D

Idag när jag var och handlade på maxi tillsammans med tusen barnfamiljer så fick jag världens fetångest.
Kan undra flera ggr varje dag vad fan jag gett mig in på och om det är för sent med abort :angel:.
Men som sagt längtan efter det lilla krypet i magen är sååå mycket större än ångesten :love:

Vad skönt att veta att det är fler som känner som jag... Det är verkligen tur att en graviditet är 9 månader så man hinner vänja sig vid allt.
Jag har vart inne lite på familjelivs forum, men fy vilken ångest jag får när jag är där! Jag tror den sidan bidrar mycket till min ångest. Alla är så rediga och duktiga där :cool: Så nu har jag blockat den sidan... Fast jag kanske bara hamnat i fel trådar på familjeliv.

Hehe fl kan vara både bra och dåligt. Håll dig till oss istället, vi är vettiga :D

jag använde growingpeople s hemsida som infosajt, de har jättebra vecka till vecka info tycker jag.

Jag mådde också dåligt över familjeliv, allt blev enklare när jag slutade läsa där. tacka vet jag Buke!

Hehe, på FL är alla sååå perfekta.
Finns ingen som har några brister där.
Och dyker det upp någon osäker stackare så psykas de direkt.
Buke är bättre :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
865
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Man blir ju galen när man googlar, som gravid får man ju inte göra typ något alls…. Googlar man på jacuzzi så står det att man ska...
Svar
9
· Visningar
1 784
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 068
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka