Hur hade ni gjort? (Långt)

L

Ludde20

Har beslutsångest :crazy:

Under denna sommaren och förra sommaren har jag hjälpt till på en gård där de föder upp hästar, vilket jag älskar och lär mig mycket av det. Men tyvärr så kan jag inte fortsätta vara där efter sommaren eftersom att jag har två sköthästar på ridskolan jag rider på. En lektionshäst som jag har skött varje dag sen två år tillbaka och en privathäst som jag har skött sen i augusti 07, två dagar i veckan. Jag har jättesvårt för att bestämma mig hur jag vill göra efter sommaren, för minst ett av alternativen måste ju bort, hinner inte med både två hästar och hjälpa till på gården (såklart). Känner ju att jag verkligen inte får ut någonting av att sköta lektionshästen, är ju bara att komma dit, borsta på honom, cykla hem. Har börjat tröttna på det lite. Men jag älskar ju honom :crazy: Och privathästen får jag väl ut mer av, får följa med ut på tävlingar, rida ibland (dock är han väl inte favoriten att rida pga han är lite på tårna och jag blir lätt nervös. Men nu har han varit på ett sk "träningsläger" och är tydligen helt förändrad!), ut och beta så mycket jag vill.. Men såklart får jag ut mest av att hjälpa till på gården. Där är det både ridning varje dag jag är där (dvs så mycket jag vill), sköta om 13 hästar, dock ska vi försöka sälja några av dem, fixa i stallet, osv. Och pengarna som går till ridlektionerna på ridskolan, lite av dem kan jag ju använda till privatlektioner då och då.

Har redan betalt nästa termins ridlektioner, så fram till vinter ska jag fortsätta på ridskolan med båda hästarna. Det är efter det jag måste ha bestämt mig :crazy:

En kompis som också hjälper till på gården (och rider på ridskolan) ska kanske också sluta på ridskolan och vara mer på gården. Men för henne beror det på vilken ridlärare hon får till hösten. Lutar mest åt gården då chansen inte är väldigt stor att hon får en av de två ridlärarna hon vill rida för. Om inte min kompis kommer vara på gården efter sommarlovet är det uteslutet, då det bara är hon och jag där. Att vara där ensam är inte kul och det krävs två pers för många av sakerna som görs.

Har verkligen svårt för att bestämma mig, älskar ju både lektionshästen, privathästen och hästarna på gården :crazy: Hur hade ni gjort? Att sluta på lektionshästen innebär också att det kommer gå en massa skitsnack bland ryttarna, men det skiter jag fullständigt i.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur hade ni gjort? (Långt)

Det låter som på det du skrivit som att du helst är kvar på gården.
Om du inte tycker det är kul att vara skötare åt en lektionshäst så är det lika bra att sluta. Det betyder ju inte att du aldrig får hälsa på hästen igen. Och varför skulle det gå skitsnack om du slutade? Det brukar ju betyda att någon annan hästgalen tjej får chansen att sköta hästen istället.

Sv: Hur hade ni gjort? (Långt)

Det låter som på det du skrivit som att du helst är kvar på gården.
Om du inte tycker det är kul att vara skötare åt en lektionshäst så är det lika bra att sluta. Det betyder ju inte att du aldrig får hälsa på hästen igen. Och varför skulle det gå skitsnack om du slutade? Det brukar ju betyda att någon annan hästgalen tjej får chansen att sköta hästen istället.

Jo, jag är nog helst kvar på gården, men det är så himmla svårt att lämna de andra två hästarna :cry: Att det går skitsnack vet jag inte varför, men det gör det alltid. Så fort något händer börjar alla snacka skit, men tjejer är ju så, och det bryr jag mig inte om. Har också tänkt att för Luddes (lektionshästen) skull är det kanske bättre om jag överlämnar honom till någon annan, för att när man tröttnar leder det bara till att man kommer till stallet mindre och mindre. Men jag vet inte om jag klarar av att lämna min ögonsten där utan skötare :crazy: Och oftast blir det så att det kommer tjugo stycken tioåringar som vill sköta honom och det slutar med att de får vara två stycken tjejer på en dag :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
627
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 554
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar