hur göra?stryker sig bak 3,5år bara.

Gullan86

Trådstartare
jag ska köpa en :love: bebis islandshäst 3,5år. och för ett tag sen upptäckte jag att han strök sig bak i skritten. han lixom vunklar upp hoven mot kotan och karleden på motsatt ben. alltså bak då. det kanske är för att han inte växt klart riktigt än. :smirk: vad tycker ni att jag ska göra nu när han ska börja tränas så smått? ska jag ha stryckkappor eller boots eller e det onödigt? vad hade ni gjort? hehe *förvirrad* :confused:

skriver som en galning är på buke men de e ju så himla beroendeframkallande ju=) :rofl:
plus att det e bättre o ta det säkra före det osäkra....kul att veta mkt=) :bump:

Sv: hur göra?stryker sig bak 3,5år bara.

jag antar att han inte rids!?
Stryker han sig alltså i hagen? Kanske du skall ta ett snack med hovslagaren. Vid tömkörning/longering/löslongering kan du ha höga strykkappor bak tycker jag.

/Malin

Stryker han sig bör han skydd, typ strykkappor. Annars kan han slå sig rejält och det vore ju synd. Om han redan är obalanserad under sig själv så kommer det att under en övergångsperiod bli ännu värre med ryttare.
Stryker han även insidan av hovväggen kan boots bli aktuella. Men det blir lite annorlunda viktining om man sätter allt detta på bakbenen, ta hjälp av någon som kan.
Och prata med hovslagaren.

Marita

okej tack!
nej han har inte blivit tränad än men jag tänkte att nu i början när han är obalanserad kan han ju råka sparka sig för när man tittar på honom bakifrån i skritten ser man att han vinklar upp hoven mot tvärtom kota men han e kanske några cm ifrån att nudda. okej ska köpa stryckkappor iaf nu i början kan nog va bra. ska prata me hovslagaren me.=)

"Min" kille stryker sig ibland så han får ha strykkappor bak vid träning...men din "bebis" kanske inte tränas nåt än? Ta ett snack med "hovis" isåfall :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka