HUr göra med hästpass om man har en blandras?

Mysaan

Trådstartare
Ja hur gör man då? Har man en renrasig så kontaktar man rasföreningen om jag fattat rätt men hur gör man om man har fler raser i hästen?

En fundering som dök upp i skallen bara

Sv: HUr göra med hästpass om man har en blandras?

Är det en korsning i ponnyformat är det ASRP (Avelsföreningen Svensk RidPonny) som reggar och ordnar maed pass, är det en storhäst vet jag faktiskt inte hur du ska göra. Prata med Hästavelsförbundet, de måste kunna ge dig svar!

Lycka till!!

:cool: Syrran reggade och fixade pass till sin korsning i ASVH.

Tex welsh föreningen har ett welsh part breed register, för hästar med welshblod i.Då är du även välkommen att visa hästen på deras utställningar. Vet att även arabförbundet har så...kanske ännu fler rasföreningar.'

Är det helt okänd stam, ja då är det ju ASRP som gäller

Min gatukorsning är reggad i ASVH och har fått pass från dem. Det kostade 400:- har jag för mig.

Det beror lite på vad det är för typ av häst du har....

Om hästen är av halvblodstyp så är det hos ASVH som du reggar och lämnar ut pass...

Hästen behöver inte ha halvblod i sig för att reggas där utan man går på typen...

Är hästen av obestämbar typ så är det hästavelsförbundet som reggar och lämnar ut pass.

Om du känner till föräldradjuren. Tex vilken hings det är så skall du regga i hingstens avelsföreningen.... Men då måste du kunna styrka detta..

Enklast är att kontakta hästavelsförbundet och beskriv din häst... då talar de om vilken förening du bör vända dig till...

Lycka till

Reggade min korsning hos ASVH. Inga problem,tror jag betalade ca 2000:- för allt

Ti_Ti

syrran skrev:
Om hästen är av halvblodstyp så är det hos ASVH som du reggar och lämnar ut pass...

Hästen behöver inte ha halvblod i sig för att reggas där utan man går på typen...

En liten korrigering, bara: om hästen är av VARMBLODSTYP, inte halvblodstyp. Det svaret har jag fått från ASVH.

Immer

Liknande trådar

Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
451
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 458
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
13
· Visningar
1 386
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 105
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30