Hur göra en snygg framsida till ett arbete?

Alindra2000

Trådstartare
I mitt jobb har jag nu gjort ett arbete om kost och träning. Jag ska göra en ganska lätt men ändå snygg framsida till detta (arbetet i sig är på 60 sidor så det är ganska stort och därmed anser jag att framsidans utseende är viktig om man ska intressera sig att läsa). De ska vara med några bilder och en överrubrik samt två under.

Vilket LÄTT program kan man göra detta snyggt i? Ja sen bör de vara gratis program alt ett där man kan få ladda ner och prova i några dagar exempelvis.
Då jag absolut vill testa det innan jag köper ngt.

Vad säger ni? Har ni ngt bra förslag? :) Eller bara andra allmäna förslag som kan va snyggt när man skall göra ett proffsigt intryck.
 
Sv: Hur göra en snygg framsida till ett arbete?

tänk på at demos och shareware/freeware sällan är gratis i kommersiellt syfte.

photoshop, illustrator och indesign är tre trevliga program att jobba i när det gäller bild, formgivning och tryck. Det finns som demo och är långt ifrån gratis att köpa.
 
Sv: Hur göra en snygg framsida till ett arbete?

gimp? Det är väl som photoshop fast gratis, eller tänker jag helt fel? :confused:
 
Sv: Hur göra en snygg framsida till ett arbete?

Gimp är gratis och klarar i princip allt inom bildbehandling men jag vill inte påstå att det är lättarbetat :)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 321
Senast: Magiana
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 183
Senast: Madick
·
IT & mobiler Läs detta innan du skapar en ny tråd. Läs igenom de vanliga frågorna nedan. Om du behöver diskutera vidare så använd helst någon av de...
Svar
0
· Visningar
13 763
Senast: gern
·
B
Träning Var NH en Aha-upplevelse för dig? Berätta! Jag kan berätta vad NH betytt för mig. När jag som vuxen, efter många års intensiv längtan...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 444
Senast: Rina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp