Hur göra ägarändring?

Lenis

Trådstartare
Jag har inte fått nån ägaranmälan som man brukar få när man köper valp.. Vet inte ens om han är anmäld till jsv alls, och isåfall om han står på uppfödaren eller hon som köpte honom som sålde honom vidare till mig med avelsrätt..

Fick med honom ett avrivet papper där det står ögaranmälan där uppfödaren skrivit in sina uppgifter och det saknas uppgifter om hans chipnummer.. och det kan jag ju inte skicka in för då reggas han ju på henne- eller har han redan gjort det? :confused: Var ju några år sen sist så jag minns inte riktigt hur det var. Vad ska man göra, maila jsv & fråga vem som står på honom? Och man brukar ju behöva gamla ägarens signatur för att ändra ägare?

Nu låter jag väl helkorkad men info mottages tacksamt :o:angel:

Sv: Hur göra ägarändring?

har du inte fått hans stamtavla frå SKK med honom?
Annars får du ju kontakta förra ägaren och höra vad h*n har att säga ,
Tesora

men gå in på SKK sida och slå in hans regnummer och uppgidter så ser du vem som står som ägare ,
Tesora

Det står ingen där.. Hur gör jag då? Kontaktar förra ägaren eftersom det måste gå via henne eller kan man fixa det själv?

Ring SKK & SJV och be dem skicka en ägaranmälansblankett.

Plättlätt ;)

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 166
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 564
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 643
Senast: zassoo
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 991
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023