Hur gör ni?

E

EmeelieeS

Hejhej när jag ska tävla så blir jag så närvös så jag vet inte vad jag ska göra. Hur brukar ni göra så ni ska få bort närvositeten och vad ör ni när ni är närvösa :P.
Skulle vara lite kul att veta :D

Sv: Hur gör ni?

hmm jag vet inte faktiskt själv är jag jätte nervös tills jag sitter på hästen.. sen går de över

och till min hjälp har ja då en lista på va som ska göras innan jag väl kommit så långt....:o

jag brukar tänka att det inte är hela världen, om man gör fel så gör man ? man kan ju trösta sig med att man inte kan vara sämst i hela världen iaf.

Ju mer rutin man får desto bättre brukar det bli:)

I mitt hopplag brukar vi säga att "till och med en gris kan hoppa en meter"
Då känns det lite lättare att gå in på hoppbanan med en häst :idea:

Min mamma brukar alltid säga att om det är något du är nervös för något (må det vara att hålla tal, ringa ett samtal eller tävla hoppning) så ska man tänka 'vad är det värsta som kan hända' och vad är det egentligen jag är så rädd för. Då får man ofta lite perspektiv på det.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
852
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 599
Senast: co-SMAD4
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka