"Ork" handlar det verkligen inte om. Jag har ingen flextid på mitt jobb. Vi är helt enkelt schemalagda till den tid vi behövs. Går jag hem tidigare måste jag alltså belasta en kollega med extra arbete. Antingen att någon får jobba längre eller att det blir stressigare för de som blir kvar, eftersom jag fattas. Så det är lite tråkigt att du uppfattar det som om det handlar om endast ovilja eller att man inte är flexibel.
Jag tycker att du är gnällig och självisk i den här tråden.
Du påpekar vilka arbetstider du har - och de tiderna är i mina ögon bekväma.
Du påpekar hur lång restid du har - och det är ganska kort tid.
Och du vill att exempelvis hovslagare ska jobba "delade turer" för att deras arbetstider ska passa ihop med dina.
Och hävdar på något sätt att det nog är så att hovslagarna egentligen vill gå "delade turer" och annars får de liksom skylla sig själva.
Att du inte kan flexa, nej, så kan det vara.
Men du har ju också minst 25 semesterdagar varje år och en sådan kan du ju ta ut. Att sitta och påvisa sin lite låsta situation men mena att andra människor ska kompensera för det i obekväma arbetstider, är gnälligt, själviskt och inte trevligt.
Själv jobbar jag som sagt deltid vilket innebär att jag slutar 12 en eftermiddag i veckan (i övrigt "rak vecka" förutom lite extraarbete någon kväll eller helg i månaden). Därmed kan jag, utifrån att jag är ute i god tid, boka in hovslagare den eftermiddagen.
Och jag har också möjligheter att flexa: på mitt jobb "måste" det vara täckt fram tills stängning, men så länge man inte "är akut" så kan man komma och gå lite som man vill. Under förutsättning, förstås, att man inte ligger för långt ner på minus-skalan.